۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۸:۳۵

افشین واعظی در گفتگو با مهر:

رازهایی که در جریان یک بازی برملا می‌شود/ «قیقاج» کمدی سخیف نیست

رازهایی که در جریان یک بازی برملا می‌شود/ «قیقاج» کمدی سخیف نیست

کارگردان «قیقاج» با اشاره به اینکه در این اثر نمایشی مخاطب شاهد کمدی سخیف نخواهد بود از دیگر ویژگی های این نمایش سخن گفت.

افشین واعظی کارگردان نمایش «قیقاج» که در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه است درباره این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: این نمایش که از ۱۵ آذر در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه رفته نوشته فاطمه دولت آبادی است و خوشبختانه تا امروز نیز از بازخوردهایی که دریافت کرده ایم رضایت داریم. نمایشنامه اولیه کمی نسبت به اجرای امروز طولانی بود و ما با مشورتی که با نویسنده داشتیم متن از ۵ صحنه به ۳ صحنه کاهش پیدا کرد و دراماتورژی جدیدی روی آن انجام شد.

وی ادامه داد: طرح اولیه نمایش «قیقاج» از حامد مقدسی بود که ما این طرح را به خانم دولت آبادی پیشنهاد دادیم و در نهایت بعد از یک ماه متن اصلی به دست ما رسید. این نمایش اثر به روزی است و داستان در زمان حال رخ می دهد و در بخش هایی حال و هوای شوخ طبعانه ای دارد اما تلاش مان این بوده که به سمت کمدی سخیف نرویم و حتی صحنه های کمدی را هم با جدیت تمرین کردیم چون معتقدم شوخی و طنز هم اگر با جدیت تمرین شود هیچگاه سخیف نخواهد شد. در این نمایش در نهایت مخاطب از فضای سرخوشانه ابتدای نمایش فاصله می گیرد و رازهایی برایش آشکار می شود که شاید از ابتدا انتظارش را نداشته است.

واعظی متذکر شد: «قیقاج» اثری رئالیستی است و ماجرای حضور چند دوست را در یک مهمانی تولد روایت می کند. آنها در این مهمانی شروع به بطری بازی می کنند، غافل از اینکه عاقبت این بازی خوشایند نیست و برخی اعتراف ها باعث روشدن دست شان می شود.

وی در پایان صحبت هایش با ابراز رضایت از کار کردن با بازیگران جوان گفت: از همکاری با بازیگران و دیگر عوامل نمایش بسیار خرسندم و از مخاطبان تئاتر نیز تقاضا دارم در کنار دیدن کار چهره های مطرح تئاتری، سری هم به نمایش هایی بزنند که بازیگران جوان در آن به ایفای نقش می پردازند. این جوان های با استعداد نیاز به حمایت دارند و در صورت بها دادن به آنها است که در سال های نه چندان دور شاهد مطرح شدن و حضورشان به عنوان ستاره در سینما و تئاتر خواهیم بود.

نمایش «قیقاج» به کارگردانی افشین واعظی و تهیه کنندگی حمیدرضا محمدی تا ۵ دی ساعت ۱۹:۴۵ در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه است.

بازیگران این نمایش (به ترتیب حروف الفبا) نسیم افشار پور، آیدا جعفری، رامین دلفانی، هامون سیدی، حامد شریف پور، حامد مقدسی، نوشین مینایی فرد هستند.

کد خبر 4169768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha