۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۵

معاون سازمان توسعه تجارت ایران:

اهداف پایانه‌های صادراتی تحقق پیدا نکرد/ توسعه برند را جدی بگیریم

اهداف پایانه‌های صادراتی تحقق پیدا نکرد/ توسعه برند را جدی بگیریم

خرم‌آباد - معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: متأسفانه اهداف پایانه‌های صادراتی در کشور تحقق پیدا نکرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مودودی در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه لرستان در سخنانی بابیان اینکه امروز حوزه صادرات کشور، جدال بین امید و ناامیدی بوده و خیلی از کشورها در تلاش هستند که برند ایران را خراب کنند اظهار داشت: در این راستا یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد ناامیدی در این حوزه، وجود قوانین و بخش‌نامه‌های مختلف است.

وی با تأکید بر اینکه محرومیت در یک منطقه نیست بلکه محرومیت فراتر از جغرافیا است گفت: در این راستا باید ذهنیت و بینش ما توسعه‌یافته باشد.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به ظرفیت‌های ایران در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: همچنین منطقه زاگرس دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی بوده اما شناخته‌شده نیستند.

مودودی  با اشاره به ظرفیت گردشگری در منطقه زاگرس بیان داشت: در این راستا می‌توان با ایجاد مناطق گردشگری زمینه توسعه و پیشرفت این منطقه را فراهم کرد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به حوزه‌های سرمایه‌گذاری، صادرات و گردشگری بیان داشت: این امر موجب کارآفرینی، نوآوری، سرمایه‌گذاری و ارتقای کمی و کیفی زندگی مردم می‌شود.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر اینکه ما باید توسعه برند را جدی بگیریم گفت: همچنین باید دفاتر اتاق بازرگانی در کشورهای مختلف دنیا و همچنین کشورهای هدف ایجاد شوند و از هر صنف و اتحادیه یک نماینده در این دفاتر حضورداشته باشد.

مودودی  همچنین بر ضرورت فعال شدن پایانه‌های صادراتی در کشور تأکید کرد و افزود: متأسفانه اهداف این پایانه‌های صادراتی در کشور تحقق پیدا نکرده است.

وی گفت: باید با برنامه‌ریزی لازم هزینه‌های حضور صادرکنندگان کشور در نمایشگاه‌های بین‌المللی پرداخت شود.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش حمایت‌ها تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای حضور صادرکنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی خبر داد و افزود: در حال حاضر میزان صادرات سالانه کشور ۴۴ میلیارد دلار بوده و این در حالی است با توجه به ظرفیت‌های موجود در این کشور این عدد می‌تواند به ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیارد دلار نیز افزایش پیدا کند.

کد خبر 4171336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha