۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۲

رئیس مرکز مدیریت حوادث بوشهر:

بیماران خارگی با اورژانس هوایی به بوشهر منتقل شدند

بیماران خارگی با اورژانس هوایی به بوشهر منتقل شدند

بوشهر - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: دو بیمار از جزیره خارگ با اورژانس هوایی به بوشهر منتقل شدند.

عبدالرحیم دادجو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آمبولانس هوایی اورژانس ۱۱۵ دو بیمار را به طور همزمان از بیمارستان خلیج فارس خارگ به بیمارستان مرکزی شهر بوشهر منتقل کرد.

وی اضافه کرد: روز گذشته طبق درخواست سوپر وایزر بیمارستان خلیج فارس خارگ بالگرد آماده پرواز شد که بنا به تشخیص پزشک پذیرش دهنده این اعزام به صبح امروز موکول شد. بیمار خانمی ۸۰ ساله بود که دچار سکته قلبی شده و نیاز به خدمات تخصصی پزشکی در زمینه نورولوژی داشت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر افزود: بیماری دیگر خانمی ۴۵ ساله بود که به دلیل خونریزی گوارشی و عوارض ناشی از آن باید به بوشهر منتقل شده و تحت مراقبت و درمان قرار می گرفت که ایشان صبح امروز از بیمارستان خارگ آماده اعزام با بالگرد بود و با هماهنگی انجام شده ترتیبی داده شد تا هر دو بیمار در یک پرواز اعزام شوند.

وی گفت: همراهان اصرار زیادی به همراهی بیماران خود داشتند و وقتی با ممانعت و توجیه پرسنل اورژانس و کادر پرواز روبرو شدند، برخورد فیزیکی و درگیری لفظی پیش آوردند به گونه‌ای که با زور یکی دونفر از آنان نیز سوار بر بالگرد شده و در طی راه نیز در کار اورژانس مداخله می کردند که این امر بسیار نکوهیده است.

دادجو ادامه داد: سرنشینان بالگرد پس از ۴۰ دقیقه پرواز در صحت کامل فرود آمده و بیماران به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر انتقال یافتند و سرانجام ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر این مهم محقق شد.

وی اضافه کرد: بالگرد اورژانس ۱۱۵ وسیله انتقال بین مراکز درمانی نیست و ظرفیت آن بسته به تشخص کادر پرواز متقاوت و محدود است و برخوردهای فیزیکی و لفظی حتی می تواند پرواز را مختل و جان کادر درمانی، پرسنل پرواز و حتی خود بیمار را نیز به خطر بیاندازد.

دادجو بیان کرد: ظرفیت آمبولانس هوایی اورژانس به منظور رسیدگی سریع به بیمارانی است که بنا به دلایلی زمان در حیاتشان مهم است و امکانات اورژانس زمینی مناسب حال آنان نیست، به‌ویژه در مناطق صعب‌العبوری مثل جزیره خارگ که مرزی آبی بین مراکز درمانی منطقه وجود دارد.

کد خبر 4173670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha