۷ دی ۱۳۹۶، ۸:۵۰

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت قزوین:

۱۸۶ پروانه بهره برداری معدن در قزوین صادر شده است

۱۸۶ پروانه بهره برداری معدن در قزوین صادر شده است

قزوین- رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان قزوین از صدور ۱۸۶ پروانه بهره برداری معدن در استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه شورای معادن استان روز پنجشنبه با حضور استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استان در دفتر استاندار برگزار شد.

علی پرزحمت در ابتدای این جلسه در گزارشی از تفویض اختیار شورای عالی معادن به شورای استانی معادن با نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: ریاست این شورا به عهده استاندار محترم خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت قزوین در ادامه جلسه به استناد ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه به تشریح ترکیب، وظایف و اختیارات شورای معادن استانها پرداخت.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۸۰ معدن فعال، ۵۰ معدن نیمه فعال و ۵۶ معدن غیر فعال و مجموعا ۱۸۶ پروانه بهره برداری معدن در استان قزوین وجود دارد.

پرزحمت بیان کرد: در ۹ ماهه نخست سال ۹۶ جاری۱۸ میلیارد ریال حقوق دولتی وصول شده و طبق توافق نامه ابلاغی اخیر ۴۱ معدن استان در صورت پرداخت حقوق دولتی تا پایان سال مشمول بخشودگی جرائم خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت:ار ابتدای دولت تدبیر و امید تعداد ۷۵ فقره پروانه اکتشاف، ۶۳ فقره گواهی کشف و ۵۶ فقره پروانه بهره برداری صادر شده است.

پرزحمت همچنین تصریح کرد: در استان قزوین ۲۶ ماده معدنی داریم که عمده آن خاک صنعتی و سیلیس است که از خلوص بالایی برخوردار است و به همین علت کارخانجات شیشه و دارو سازی در استان مستقر شده اند.

وی همچنین از الویت طرحهای عمرانی در صدور مجوز برداشت شن و ماسه بر اساس توافق بین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با معاونت عمرانی استانداری قزوین خبر داد.

کد خبر 4185010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha