مهمترین چالش های عراق در سال جدید

مهمترین چالش های عراق در سال جدید

روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی به مهمترین چالش های پیش روی دولت عراق در سال جدید میلادی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی نوشت: عراق در سال جدید میلادی با چند چالش مهم مواجه است که مهمترین آنها روابط میان بغداد و اربیل و مبارزه علیه فساد است.

در این گزارش تاکید شده است: تمام عراقی ها می دانند که پیروزی صورت گرفته در سال ۲۰۱۷ علیه تروریسم از اهمیت دیگر چالشها که باید در سال ۲۰۱۸ و سالهای بعد حل و فصل شود نمی کاهد چرا که برخی از آنها حتی به سالهای نخست اشغال عراق توسط آمریکا در سال ۲۰۰۳ باز می گردد.

بر اساس این گزارش، بیشتر عراقی ها هم نظر هستند که مهمترین چالش این کشور به ویژه دولت در سال جدید مسئله فساد است که پرونده آن به نخستین روزهای سال ۲۰۰۳ باز می گردد. موضوع بعدی تنش های میان بغداد و اربیل به دنبال همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق است. بازسازی استانهای ویران شده در سایه بحران مالی کشور و کمبود بودجه سال جدید نیز از دیگر چالشهای پیش روی عراق است.

دولت عراق که تنها ۵ ماه به پایان عمرش باقی مانده با موضوع برگزاری انتخابات محلی و سراسری در نیمه می و همچنین با چالش نابودی زیر ساختهای این کشور در استانهای تحت سیطره داعش مواجه است. انتخاباتی که قرار است با مخالفت گروه های سیاسی اهل تسنن به علت عدم بازگشت تعداد زیادی از آوارگان به منازلشان برگزار شود. برخی نیز معتقدند که عملیات جمع آوری سلاح از دست عراقی ها مهمترین چالش عراق به شمار می آید.

کد خبر 4188280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha