۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۵۱

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

استعدادیابی در رشته کبدی مورد توجه جدی قرار بگیرد

استعدادیابی در رشته کبدی مورد توجه جدی قرار بگیرد

زنجان- مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان رشته ورزشی کبدی را یکی از رشته‌های بی حاشیه در ورزش استان عنوان کرد و گفت: برای توسعه این رشته ورزشی باید توجه جدی به مقوله استعدادیابی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جوان ظهر پنج شنبه در مجمع سالیانه هیئت کبدی استان زنجان که در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه ایران می‌تواند در رشته کبدی پله‌های ترقی را با شتاب بیشتری طی کند، ادامه داد: این رشد از آن جهت امکان‌پذیر است که کبدی را باید به‌عنوان یکی از بازی‌های بومی و محلی ایران دانست که با فرهنگ ما ایرانی‌ها نیز سازگاری دارد.

وی با یادآوری اینکه کبدی ایران در رقابت‌های مختلف به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافته که نمونه بارز آن کسب عنوان نایب‌قهرمانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره‌جنوبی است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که از کبدی ایران سراغ داریم، این امیدواری وجود دارد که نتایج درخشان تیم‌ملی کبدی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی نیز تکرار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در ادامه با بیان اینکه وجود زیرساخت‌های مناسب، یکی از ضرورت‌های ورزش در عصر حاضر به‌شمار می‌رود و باید به این مهم بیش از گذشته اهتمام بورزیم، اظهار کرد: با توجه به جایگاه کبدی زنجان، در نظر داریم سال آینده سالن اختصاصی کبدی را در زنجان راه‌اندازی کنیم و معتقدیم با وجود این زیرساخت می‌توان به موفقیت‌های دوچندان کبدی زنجان امیدوار بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه زنجان آماده میزبانی از رویدادهای مختلف در رشته کبدی است، خاطرنشان کرد: باید تلاش اعضای هیئت در راستای توسعه این رشته و تاثیرگذاری بیشتر در فدراسیون باشد.

کد خبر 4191221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha