۲۴ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۱۶

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران عنوان کرد؛

تبعیض در پرداختی حقوق بازنشستگی زنبورداران

تبعیض در پرداختی حقوق بازنشستگی زنبورداران

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران گفت: باید تبعیض در پرداخت حقوق بازنشستگی زنبورداران با سایر بیمه‌ها از بین برود و در این زمینه به عدالت اجتماعی دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عفت رئیسی سرحدی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با صندوق بیمه‌ای روستاییان عشایر با اشاره به اینکه بعد از گذشت ۱۱ سال از فعالیت اتحادیه زنبورداران شرایطی فراهم شده تا دولت به وظیفه قانونی خود در بهره‌مندی این قشر از خدمات تأمین اجتماعی و رفاهی عمل کندگفت:طی این سال‌ها درخواست‌های زیادی داشته‌ایم اما واقعیت این است که دولت به صندوق‌ها بدهکار است و ما سهمی از این بدهی نداشته‌ایم در نتیجه تلاش کردیم نوعی بیمه فراگیر و ضمانت برای تولید داشته باشیم تا این تولیدکنندگان بتوانند از حمایت‌های لازم برخوردار شوند. 

وی افزود: حمایت صندوق‌های بیمه‌ای کافی نیست به همین دلیل درخواست داریم دولت بودجه بیشتری را اختصاص دهد . هنگامی که صندوق‌های حمایتی و بیمه‌ای نمی‌توانند به درستی خدمات ارائه دهند و مسائل را بر دوش صندوق بیمه‌ای عشایر می‌گذارند بهتر است اعتبارات و ظرفیت این صندوق نیز متناسب با دامنه خدماتش بیشتر شود. 

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم که بیمه سختی کار در صندوق عشایر ایجاد شود گفت: زنبورداران باید از سختی کار برخوردار شوند و همچنین بهتر است که طرح ارجاع نیز در قالب سامانه پذیرش بیماران راه‌اندازی شود. 

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران با تاکید براینکه ۸۰ هزار زنبوردار شاغل هستند گفت:این افراد یک میلیون شغل را به طور غیرمستقیم ایجاد کرده‌اند به همین دلیل از دولت می‌خواهیم که سقف  پرداخت خدمات بیمه‌ای را در بین این افراد بیشتر کند چرا که جامعه ما رو به پیری است و بهتر است دولت دامنه تعهدات خود را بیشتر کند. 

وی به تبعیض در پرداخت حقوق بازنشستگی در بین صندوق‌های حمایتی اشاره کرد و افزود: حقوق در صندوق بیمه عشایر ۸۰۰ هزار تومان و در تأمین اجتماعی ۹۰۰ هزار تومان است در حالی که امنیت غذایی در دست تولیدکنندگان عشایر و روستایی است بنابراین باید سقف پرداخت‌ها مناسب و تبعیض‌ها از بین برود.

رئیسی با اشاره به اینکه فردی که بیمار می‌شود فرقی نمی‌کند روستایی باشد یا عشایر گفت: باید عدالت اجتماعی گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه سومین کشور در عرصه زنبورداری هستیم اما سهم زنبور عسل در درآمد ناخالص ملی بالا نیست گفت: در حالی که در بحث تنوع زیستی محصولات دامی، زراعی، حفظ اکوسیستم، جلوگیری از بیابان‌زایی و حفظ منابع طبیعی پایدار زنبور داری یک عنصر پایه است اما ما ردیف بودجه نداریم و سهم‌مان در تولید مشخص نیست .

کد خبر 4199352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha