۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۳۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین:

استان قزوین ۴۸ هزار نفر بیکار دارد

استان قزوین ۴۸ هزار نفر بیکار دارد

قزوین- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: نرخ بیکاری در استان ۱۱.۱ درصد و تعداد بیکاران ۴۸ هزار نفر است که برای اشتغال آنها برنامه ریزی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بابایی در پانزدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضورعیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری برگزار شد اظهارداشت: بر اساس آخرین سرشماری جمعیت استان یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که ۷۵ درصد آن را شهری و ۲۵ درصد روستایی است.

وی بیان کرد: نرخ مشارکت در استان ۳۸.۷ درصد و بیکاری ۱۱.۱ درصد و جمعیت فعال اقتصادی نیزبالغ بر ۴۱۴ هزار نفر  اعلام شده که تعداد شاغلان ۳۶۶ هزار نفر و بیکاران ۴۸ هزار نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: سهم اشتغال صنعت در استان ۳۵.۵ درصد، کشاورزی ۱۹.۶ درصد و خدمات ۴۵ درصد است و بیش از ۱۸ هزار نفر جویای کار به مراکز کاریابی مراجعه و ثبت نام کرده اند که ۴۷۳ نفر از این مراکز مشغول کار شدند.

بابایی تصریح کرد: جمعیت دانشجویی استان ۱۰۷ هزار و ۳۳۷ نفر است که ۵۵ درصد آنها را مردان و ۴۵ درصد را زنان شامل می شوند که ۹۸ هزار نفر آنها فعال است.

وی بیان کرد: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان استان ۱۶.۲ درصد است که در سال گذشته با اجرای طرح کارورزی تلاش شد زمینه اشتغال این گروه نیز فراهم شود.

۲۰ هزار فرصت شغلی در استان هدف گذاری شده است

بابایی گفت: امسال هدف گذاری استان در بخش اشتغال ۲۰ هزار شغل است که تاکنون ۱۶ هزار و ۹۴۱ شغل محقق شده که معادل ۸۴.۶۵ درصد است.

وی اضافه کرد: با راستی آزمایی و ایجاد برش های استانی تلاش کرده ام زمینه اشتغال فراگیر در استان مهیا شود و به اهداف پیش بینی شده دست یابیم و از مسیر منحرف نشویم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهارداشت: تعداد بیمه شده های جدید استان ۷۸۲۱ نفر است که شاهد افزایش ۱.۲۷ درصدی در این بخش هستیم.

وی گفت: در اشتغال فراگیر ۱۶ رسته را مانند کفش، فرش، صنایع دستی، خدمات فنی و مهندسی، بازاریابی انتخاب کرده ایم و در بخش کشاورزی هم رسته هایی در نظر است تا بتوانیم برنامه ها را عملیاتی کنیم.

بابایی درخصوص توزیع اعتبارات اشتغالزایی هم یادآورشد:نرخ توزیع اعتبارات درصنعت ۴۴ درصد، کشاورزی ۳۷ درصد، میراث فرهنگی ۱۶ درصد، کمیته امداد ۳ درصد و بهزیستی یک درصد است که این سهمیه به دستگاهها ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان قزوین افزود: فرمانداران شهرستانها همکاری خوبی با اداره کار داشته اند تا اشتغال پایدار محقق شود.

کد خبر 4202658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha