۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۲۸

رئیس دانشگاه کردستان :

آموزش باید در مسیر خلق ایده و کارآفرینی هدایت شود

آموزش باید در مسیر خلق ایده و کارآفرینی هدایت شود

سنندج - رییس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه آموزش یکی از محورهای مهم توسعه است، گفت: آموزش را باید در مسیر خلق ایده و کار آفرینی هدایت کرد.

به گزارش خبرنگارمهر، فردین اخلاقیان‌ امروز چهارشنبه در نشست تخصصی آب،کلید توسعه، چالش قرن، که با حضور رؤسا و کارشناسان اجرایی استان و اعضای هیئت علمی دانشگاه کردستان در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه ها در ابتدا با محوریت آموزشی شکل گرفتند که بعد از سال ها این مسئله منجر به ایجاد مشکلاتی هم چون بیکاری اشباع بازار کار در بسیاری از رشته ها و همچنین در سیستم های دولتی شد.

وی با اشاره به اینکه آموزش یکی از محورهای   توسعه است و نباید نقش خود را از دست بدهد، عنوان کرد: با توجه به اینکه نیازهای جامعه کنونی، متفاوت شده است و احساس نیاز برای نیل به دانشگاه کارآفرین روز به روز قوت می‌گیرد، باید تلاش کرد تا آموزش را به سمت و سوی خلق ایده و کارآفرینی هدایت کرد.

رئیس دانشگاه کردستان اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما سال‌هاست که به مقوله پژوهش  به عنوان یک فعالیت لوکس و تجملاتی نگریسته شده است.

اخلاقیان ادامه داد: از الزامات کنونی توسعه، رونق پژوهش در جامعه و دانشگاه با رویکرد توجه به نیازها است.

وی  یکی از اهداف این دانشگاه را بین‌المللی شدن خواند و گفت: در بعد توسعه، توجه به نقش و پتانسیل دانشگاه در راستای خدمت و تلاش برای پیشرفت و تولید ثروت در استان و کشور از الزامات کاربردی خواهد بود. 

اخلاقیان‌ بر لزوم هم‌افزایی و ارتباط پژوهش‌محور بین نهادهای خدمت‌رسان و دانشگاه تاکید کرد واظهارداشت: از این امر می‌توان به عنوان بهترین اهرم درپیشرفت استان همگام با استان‌های توسعه یافته نام برد.

وی  تلاش برای حفاظت از نعمت‌های الهی از جمله آب را یک وظیفه اخلاقی و دینی خواند و بیان کرد: برقراری ارتباط سازنده و علمی دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی، ارتباطی دو سویه برای حل مشکلات و ادای دین به جامعه است.

کد خبر 4209105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha