۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۱۴

مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

همدان - مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا یاوندعباسی ظهر چهارشنبه در شورای هماهنگی مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان همدان با بیان اینکه در جلساتی که هر سه ماه یک بار برای رسیدگی به امور ایثارگران برگزار می شود برخی از مشکلات ایثارگران حل شد، عنوان کرد: در برخی استان‌ها مسئولان تمایلی به حل مشکلات و رسیدگی به حال خانواده‌ شهدا و ایثارگران ندارند.

یاوندعباسی با اشاره به اینکه در حال حاضر حتی جانبازان با حداقل درصد و رزمندگان بدون توجه به میزان مدت زمان حضورشان در جبهه همگی جزو ایثارگران به شمار می‌آیند، عنوان کرد: مشاوران امور ایثارگران باید زمینه هم‌افزایی را ایجاد کنند.

وی با تاکید براینکه در تمام استان‌ها همه دستگاه‌ها باید یک نفر را به عنوان رسیدگی به امور ایثارگران تعیین کنند، گفت: باید در هر اداره یک تابلوی امور ایثارگر وجود داشته باشد تا ایثارگران تکریم ارباب رجوع را احساس کنند.

هیچ قانون مدونی برای رزمندگان وجود نداشت

یاوند عباسی با تاکید براینکه طی سال‌های گذشته برای رزمندگان هیچ قانون مدونی وجود نداشت و رزمندگان بخش مغفول مانده ایثارگران بودند، گفت: خوشبختانه سند راهبردی تدوین و ۵۱ سیاست اجرایی و ۲۶ راهبرد در این سند مشخص شده است.

وی با بیان اینکه باید در دو حوزه خدمات‌رسانی به ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تعامل وجودداشته باشد، گفت: بنیاد شهید به تنهایی از پس مشکلات بر نمی‌آید و باید سایر دستگاه ها نیز در این زمینه کمک رسان باشند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و عنوان کرد: مسئولیت شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها با استانداران و در کشور بر عهده  ئیس جمهور است.

یاوندعباسی بااشاره به اینکه رزمندگانی که ۶ ماه در جبهه حضور داشتند از مزیت افزایش یک مقطع تحصیلی برخوردار می‌شوند به حق استخدام ایثارگران در ادارات اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون حداقل استخدام خانواده‌های ایثارگر ۲۵ درصد است.

مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران نیز در این نشست با بیان اینکه استان همدان ۸ هزار شهید تقدیم کرده است، اظهار داشت: ۱۷ هزار و ۳۰۰ جانباز و یک‌هزار و ۴۹ آزاده در استان همدان شناسایی شده است.

قوانینی که در خصوص خانواده‌های ایثارگران به تصویب رسیده در کشور اجرایی شود محمدحسین توکلی باتاکید براینکه شهدا و ایثارگران در هیچ دورانی نه ادعایی داشته و نه دارند، گفت: باید قوانینی که در خصوص خانواده‌های ایثارگران به تصویب رسیده در کشور اجرایی شود.

توکلی با بیان اینکه ایثارگران از بنیاد شهید انتظار داشته و دارند ولی به انتظار خود نرسیده‌اند، افزود: انتظار ایثارگران و خانواده آنها بیش از توان نیست و فقط خواستار اجرای مصوباتی هستند که مجلس برای آنها در نظر گرفته است.

مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران با اشاره به اینکه تعداد مراجعات به استانداری نسبت به سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است، افزود: این افراد وقتی به بنیاد شهید مراجعه می‌کنند نتیجه‌ای نمی‌گیرند.

وی تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار خانواده ایثارگران و جانباران استان همدان در مقطع دکتری را ۱۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد ۶ نفر فرزند ایثارگر و ۴ نفر فرزند شهید هستند.

توکلی گفت: آمار بیکاران در مقطع کارشناسی ارشد ۴۶۲ نفر است که از این تعداد ۱۷ نفر فرزند شهید و مابقی خانواده ایثارگر هستند.

توکلی با اشاره به اینکه در مقطع کارشناسی نیز تعداد یک هزار و ۲۴۳ نفر بیکار هستند که از این تعداد ۸۲ نفر فرزند شهید هستند، گفت: در مقطع کاردانی ۲۳۸ نفر و دیپلم ۸۹۵ نفر بیکار هستند.

کد خبر 4209227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha