۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۴۵

امام جمعه مشهد:

حضرت فاطمه(س) مسیر صحیح را به امت اسلامی نشان داد

حضرت فاطمه(س) مسیر صحیح را به امت اسلامی نشان داد

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: تاریخ نشان می دهد در دورانی که حضرت علی (ع) مجبور به خانه نشینی بود اقدامات حضرت زهرا(س) باعث شد تا مسلمانان مسیر صحیح را تشخیص دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در مراسم سال روز شهادت حضرت زهرا(س) که دررواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: شخصیت حضرت فاطمه (س) و جایگاه ایشان در اسلام بسیار رفیع و قابل توجه است.

وی افزود: در آن زمان آموزش های رسول خدا(ص) در قالب تشبیه ارائه می شد که دلیل این اقدام به دلیل عدم درک صحیح سخنان نبی اکرم(ص) از سوی مردم  بود تا انتقال مفاهیم انجام شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در این راستا ایشان خودشان را به خورشید تشبیه کردند زیرا منبع تمام هستی خورشید بوده و امیر المومنین(ع) را نیز تشبیه به ماه کردند که منعکس کننده نور خورشید است.

علم الهدی گفت: این سخن نشان می دهد که پیامبر اکرم(ص) به جایگاه ویژه حضرت علی(ع) اشاره کرده و به مردم می فهمانند که باید پیرو ایشان باشند. همچنین ایشان جایگاه حضرت فاطمه (س) را همانند ستاره زهره تشبیه کردند که در نبود ماه راهگشا است.

وی اظهارکرد: اگر حضرت علی(ع) بعد از پیامبر(ص) در جایگاه خلافت قرار می گرفتند مسیر امت صحیح بود اما ایشان را کنارگذاشتند و در این شرایط نقش و جایگاه حضرت زهرا(س) نمایان شد تا مسیر حق و باطل قابل تشخیص باشد.

امام جمعه مشهد گفت: اگر اقدامات حضرت زهرا(س) در آن دوران نبود بسیاری از مردم که راه را گم کرده بودند نمی توانستند مسیر حق را بشناسند و آینده اسلام در خطر می افتاد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: مجموع رهنمودهای لازم برای مردم در شرایطی که حضرت علی (ع) مجبور به خانه نشینی بودند حجت را برای همه تمام و توطئه های دشمن راخنثی کرد.

علم الهدی بیان کرد: اگر فرازهای خطبه های حضرت زهرا(س) به درستی بررسی شود خواهیم فهمید در آن دوران بر سر امت اسلام چه آمده و شرایط آن دوران چگونه بوده است.

کد خبر 4215220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha