۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۲۸

معاون وزیر نیرو در بخش برق و انرژی خبر داد:

افزایش ۲برابری انرژی بادی و خورشیدی در کشور

افزایش ۲برابری انرژی بادی و خورشیدی در کشور

تبریز- معاون وزیر نیرو در بخش برق و انرژی از افزایش دو برابری انرژی بادی و خورشیدی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایون حائری عصر شنبه در مراسم کلنگ زنی نیروگاه ۵۰۰مگاواتی  سیکل ترکیبی  منطقه آزاد ارس گفت: این نیروگاه در کلاس F و در راستای انرژی های پاک و محیط زیست است.

وی تصریح کرد: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی یکی از تکنولوژی های جدیدی است که توسط فرزندان این مرز و بوم ساخته می شود.

 حائری افزود:نیروگاه های کلاسجزو نیروگاه هایی هستند که در مرز دانش بوده و با ظرفیت و راندمان با کیفیت بالاتری کارمی کنند.

وی  از افزایش  انرژی بادی و خورشیدی خبر داد و افزود: متعهد شده ایم سهم انرژی بادی و خورشیدی را دو برابرافزایش دهیم  که در این  صورت  تا پایان دولت دوازدهم  ۴هزار مگاوات انرژی بادی و خورشیدی خواهیم داشت.

معاون وزیر نیرو در بخش انرژی ادامه داد: با راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی وضعیت برق آذربایجان می تواند پاسخگوی صنعت برق و پروژه های سرمایه گذاری  در منطقه آزاد ارس باشد.

حائری از راه اندازی واحدهای انرژی خورشیدی در شهرستان میانه خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری  ۶۰ مگاوات انرژی خورشیدی در شهرستان میانه در دو رینگ ۴۰۰ کیلو ولت به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: با ایجاد این واحد از انرژی خورشیدی یک شبکه بسیاری قوی از برق ایجاد می شود که می تواند پاسخگوی پروژه های صنعت برق باشد.

معاون وزیر نیرو با اشاره به پروژه های افتتاح شده در ایام دهه فجر گفت: در این ایام ۱۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان آذربایجان شرقی کلنگ زنی یا افتتاح شده است.

کد خبر 4218316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha