۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۳۰

«سمت» و «راه سعادت» افغانستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

«سمت» و «راه سعادت» افغانستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

سازمان مطالعه و تدوین «سمت» و دانشگاه «راه سعادت» افغانستان، در جلسه‌ای در سازمان مطالعه و تدوین (سمت) تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه سازمان مطالعه و تدوین «سمت» و دانشگاه «راه سعادت» افغانستان با حضور احمد احمدی رئیس سازمان «سمت»، غلام‌سرور سعادت رئیس هیأت امنای دانشگاه «راه سعادت» و برخی مدیران «سمت» از جمله سیدرسول موسوی مشاور رئیس سازمان در امور بین‌الملل، شهره روغنی مدیر اداره همکاری‌های علمی بین‌المللی و سیدحسین کاظمی مدیر اداره فروش و بازاریابی، برگزار شد.

رئیس سازمان «سمت» در این جلسه ضمن تسلیت به مردم افغانستان در پی حوادث تروریستی اخیر، با اشاره به سابقه فعالیت‌های علمی و فرهنگی غلام‌سرور سعادت، نماینده سازمان مطالعه و تدوین (سمت) در افغانستان، گفت: «آقای سعادت و دانشگاه «راه سعادت» رسالتی در افغانستان دارند؛ همانگونه که «سمت» در ایران رسالتی برای خودش احساس می‌کند. افغانستان کشوری با مردمان متدین و ادب‌پرور است و صدها شاعر، معلم و صاحبنظر در حوزه علوم انسانی از آن خاک برآمده‌اند».

احمد احمدی افزود: «ما مطابق فرمایش رهبری، افغانستان را پیوند و عضو فرهنگی خودمان می‌دانیم و هرگز به افغانستان به عنوان یک بیگانه نگاه نکرده‌ایم و امیدواریم شما در تحکیم این پیوند مؤثر باشید».

در ادامه، سعادت به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت دانشگاه «راه سعادت» در افغانستان پرداخت و افزود: «ایران و افغانستان را استعمار جدا کرده است، اما ما هیچ‌وقت احساس جدایی و بیگانگی از ایران نداشته‌ایم. ۵۰ سال جنگ، تمام بنیه‌های علمی افغانستان را از بین برد. بخش قابل‌توجهی از کتاب‌های دانشگاهی افغانستان از ایران تأمین می‌شود و اکثر منابع دانشگاهی علوم انسانی افغانستان، کتاب‌های «سمت» هستند».

رئیس هیأت امنای دانشگاه «راه سعادت» تصریح کرد: «ما آگاهانه «سمت» را انتخاب کردیم؛ کشور ما می‌خواهد از بهره‌ای که شما از علم برده‌اید استفاده کند. برای ما امکان ایجاد سازمان‌های بزرگی مانند «سمت» فراهم نیست و ممکن است صدها سال طول بکشد؛ برای همین تصمیم گرفتیم از زحماتی که شما کشیده‌اید استفاده کنیم و تاکنون هم بهره برده‌ایم. عقیده ما، عقیده شما و همان فرهنگ دینی، اسلامی و فارسی است».

در پایان جلسه، احمد احمدی رئیس سازمان مطالعه و تدوین (سمت) و غلام‌سرور سعادت رئیس هیأت امنای دانشگاه راه سعادت افغانستان، تفاهم‌نامه‌ همکاری‌های علمی پژوهشی میان این دو نهاد علمی را امضا کردند.

گفتنی است مؤسسه تحصیلات عالی «راه سعادت» با دو شعبه در شهرهای بلخ و تخار مستقر است و دارای ۴ دانشکده‌ تعلیم و تربیت (تربیت معلم)، حقوق و علوم سیاسی، اقتصاد و حسابداری و مهندسی ساختمان و ۱۹ گروه فعال با ۲۵۰ عضو هیأت علمی است.

کد خبر 4221082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha