۲۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۳۳

نماینده ترامپ به افغانستان سفر کرد؛ گفتگو در مورد نشست صلح کابل

 نماینده ترامپ به افغانستان سفر کرد؛ گفتگو در مورد نشست صلح کابل

دستیار اول معاون وزارت امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی به افغانستان سفر کرد و با مقامات این کشور در مورد نشست صلح کابل به گفتگو نشست.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خامه پرس، سفارت آمریکا در کابل طی خبری اعلام کرد که «آلیس ولز» دستیار اول معاون وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در سفری ۳ روزه به کابل با سران دولت وحدت ملی افغانستان دیدار و در مورد نشست صلح کابل به گفتگو پرداخت.

 در خبر سفارت آمریکا در کابل اما جزئیاتی از این گفتگو منتشره نشده است.

ولز در این سفر با «اشرف غنی» رئیس جمهوری، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی، «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی، «معصوم استانکزی» رئیس امنیت ملی، «کریم خلیلی» رئیس شورای عالی صلح، «اکرم خپلواک» رئیس دبیرخانه این شورا و «حکمت کرزای» معاون وزارت امور خارجه افغانستان، دیدار و گفتگو کرده است.

گفته می‌شود که در این دیدار مقام‌های آمریکایی و افغانستانی درباره دومین نشست صلح کابل گفتگو کرده اند؛ قرار است این نشست تا ۲ هفته دیگر برگزار شود.

 افزون بر این دستیار معاون وزارت خارجه آمریکا با ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو و نیروهای آمریکایی و همچنین «تادامیشی یاماموتو» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در افغانستان دیدار و در مورد تلاش ها برای برقراری صلح و ثبات در این کشور و منطقه به بحث و تبادل نظر پرداخته اند.

کد خبر 4229028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha