۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۲۱

۱۶ اسفند در برج آزادی

«ساکن روان» روی صحنه می‌رود/ خوانش مدرن اشعار معاصر

«ساکن روان» روی صحنه می‌رود/ خوانش مدرن اشعار معاصر

تازه ترین کنسرت گروه «ساکن روان» در قالب سلسله‌ اجراهای «موسیقی - تجربه» روز چهارشنبه شانزدهم اسفند در مجموعه برج آزادی تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه «ساکن روان» ساعت ۲۰:۳۰ روز چهارشنبه شانزدهم اسفند در قالب سلسله‌ اجراهای «موسیقی تجربه» در برج آزادی تهران روی صحنه می‌رود. این مجموعه به آهنگسازی بصیر فقیه نصیری و احسان بیرق‌دار در تازه ترین کنسرت خود منتخبی از آلبوم های «ساکن روان» و «گاهی درخشش آفتاب» را به علاقه مندان ارائه می دهد.

علی جعفری پویان نوازنده ویولن، یگانه حسینی نیا نوازنده ویولن، سهراب برهمندی نوازنده ویولا، نگار نوراد نوازنده ویولنسل، شقایق صادقیان نوازنده فلوت، سهیل فقیه نصیری نوازنده گیتار الکتریک، بصیر فقیه نصیری نوازنده پیانو و احسان بیرقدار خواننده گروه نوازندگان کنسرت را شکل می دهند.

در توضیح نحوه فعالیت های گروه «ساکن روان» و پروژه «موسیقی - تجربه» آمده است:

«شکل‌گیری گروه ساکن روان به سال ۱۳۸۰ بر می‌گردد؛ آن زمان، بصیر فقیه‌نصیری با احسان بیرق‌دار شروع به ملودی‌پردازی روی اشعار مُدرن فارسی می‌کنند. از آنجایی که شعر مدرن به لحاظ وزن و طول ابیات و ریتم با ترانه متفاوت است، به دنبال ایده‌های جدیدی می‌گردند تا بتواند فضای شعر مدرن را به خوبی به مخاطب منتقل کند .موسیقی گروه «ساکن روان» به لحاظ جنس و بافت هارمونی مدرن است و هیچ چیز آن شبیه آنچه که گوش مخاطب ایرانی به شنیدنش عادت دارد، نیست. بصیر فقیه نصیری در این فرم، توانسته‌ به یک بیان شخصی برسد که برای گوش مخاطبی که اهل موسیقی جدی است، کاملا قابل پذیرش است.

پروژه موسیقی – تجربه با حمایت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکتی نوین در عرصه موسیقی ایران است که تلاش می‌کند برای اجرای زنده آثار ارزشمند و غیرتجاری زمینه لازم را فراهم کند. گروه «موسیقی – تجربه» در تمام ژانرهای موسیقی در پیِ تحقق این امر است تا به سهم خود برای ارتقای دانش موسیقایی در میان تماشاگران و ارتقای کیفیت هنریِ موسیقی گامی بردارد.»

کد خبر 4235473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha