۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۳۱

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد:

حمایت مجلس از حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

حمایت مجلس از حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

تبریز- نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در دوره ابتدایی حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پزشکیان ظهر امروز شنبه در جلسه هم اندیشی مدیران مدارس جامع زیست محیطی و کمیسیون توسعه پایدار کلانشهر تبریز در واکنش به مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر از حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی از دوره ابتدایی گفت: امروز روند آموزش در دنیا تغییر کرده و جداسازی دانش آموزان از نظر علمی مردود شناخته شده است.

وی ادامه داد: ما باید با همفکری و همراهی هم محیط آموزشی کشور را دگرگون کنیم و قطعا شاداب سازی فضای مدارس و برخورداری برابر دانش آموزان از آموزش سبب موفقیت بیشتر سیستم آموزشی کشور خواهد شد.

پزشکیان تصریح کرد: در این راستا بنده به عنوان نماینده مردم از این مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش و اقدام جدی اخیر وزیر آموزش و پرورش قاطعانه حمایت می کنم و معتقدم جداسازی دانش آموزان به نفع تعلیم و تربیت نیست و تمامی دانش آموزان باید از آموزش های برابر برخوردار شوند.

وی با اشاره برخی فضاسازی مخالفان که اکثر از موسسات آموزشی می باشند، گفت: این ها به فکر دانش آموزان و تعلیم و تربیت کشور نیستند و تنها به فکر پر کردن جیب خود به هر طریق ممکن هستند.

پزشکیان افزود: اگرتمام برنامه ها وطرح های ریخته شده در حوزه محیط زیست اجرا شود قطعا به اهداف ترسیم شده خواهیم رسید.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکودر مجلس شورای اسلامی ادامه دادا: محیط زیست یکی از محورهای اساسی توسعه پایدار بوده و عدم توجه به آن باعث چالش جدی خواهد شد.

طرح جامع زیست محیطی در ۳۰ مدرسه استان برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: طرح جامع زیست محیطی به صورت پایلوت در ۳۰ مدرسه استان اجرا شده و درصدد توسعه این طرح هستیم.

جعفر پاشایی افزود: آموزش وپرورش استان با ۴۵ هزار معلم و۷۰۰ هزار دانش آموز، رسانه ی بسیار بزرگ و قوی برای کمک به محیط زیست وکاهش آلودگی محسوب می شود.

گفتنی است جلسه هم اندیشی مدیران مدارس جامع زیست محیطی و کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست کلانشهر تبریز با حضور پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.

کد خبر 4235712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha