۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

۱۰۰ نفر در خراسان جنوبی مدرک تخصصی حفظ دریافت کرده‌اند

۱۰۰ نفر در خراسان جنوبی مدرک تخصصی حفظ دریافت کرده‌اند

بیرجند- رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: تعداد ۱۰۰ نفر در خراسان‌جنوبی موفق به دریافت مدرک تخصصی حفظ قرآن شده‌اند

 حسن سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در طول دوازده دوره برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن‌کریم تعداد ۱۰۰ نفر موفق به دریافت مدرک درجه ۳، ۴ و ۵ حفظ قرآن شده‌اند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حال حاضر نیز ثبت‌نام برای سیزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان شروع شده که تا ۲۷ اسفند ماه ادامه دارد.

سلمانی ادامه داد: در این دوره برای اولین بار حفظ سه جزء قرآن نیز به آزمون افزوده شده و در نتیجه افراد می‌توانند در حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء و سه جزء ثبت‌نام کنند.

وی افزود: همچنین در دوره تخصصی ویژه استعداد های قرآنی که از سال گذشته آغاز شده است تعداد ۳۰ نفر استعداد قرآنی شناسایی و مورد حمایت آموزشی قرار گرفتند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این استعدادهای قرآنی با برگزاری چند دوره آموزشی تمام نمی‌شود بلکه ممکن است تدریس سرفصل‌های آنان چند سال طول بکشد.

سلمانی در زمینه محتوای آموزشی این دوره اظهار کرد: آموزش تجوید، صوت و لحن، حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن و سبک زندگی قرآنی از جمله سرفصل‌های مد نظر برای تدریس در دوره تخصصی ویژه استعدادهای قرآنی است.

وی بیان کرد: کار شناسایی استعدادهای قرآنی ادامه دارد که این اقدام از طریق خانه های قرآن، مؤسسات قرآنی و آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه این دوره برای دوگروه پسران ۹ تا ۱۳ سال و ۱۴ تا ۱۷ سال برگزار می‌شود، یادآور شد: جشنواره قرآنی خانوادگی نیز در روز پنج شنبه ۱۰ اسفندماه برگزار می‌شود.

کد خبر 4236132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha