۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۳۰

دبیر اجرایی سومین کنگره کلورکتال خبر داد:

 برگزاری سومین کنگری بین المللی کلورکتال در مشهد

 برگزاری سومین کنگری بین المللی کلورکتال در مشهد

 مشهد-دبیر اجرایی سومین کنگره بین المللی کلورکتال گفت: سومین کنگره بین المللی کلورکتال در بیمارستان رضوی مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا روشن روان ظهر شنبه در نشست خبری سومین کنگره بین المللی کلورکتال که در بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد اظهار کرد: کلورکتال عمدتا به بیماری های روده بزرگ گویند که اکثرا خوشخیم هستند اما اخیرا درصد افراد مبتلا به نوع بدخیم این بیماری در حال افزایش است و تشخیص و درمان این بیماری نیاز به تخصص ویژه دارد کا لاپاراسکوپی از مهم ترین  روش های نوین و کارآمد در این زمینه است به همین بر آن شدیم تا نخستین کنگره بین المللی لاپاراسکوپی و سومین کنگره کلورکتال در مشهد برگزار کنیم.

وی افزود: این کنگره با حضور پنج نفر از بهترین جراحان دنیا از کشور های انگلیس، آلمان ، اتریش و سوییس و ۱۲ جراح از خاورمیانه همراه خواهد بود. همچنین حدود ۳۱ سخنران داخلی در این کنگره حضور خواهند داشت.
 عمده شرکت کنندگان در این کنگره داخلی هستند و تا کنون حدود ۱۵ مقاله در قالب سخنرانی ارائه شده اند و سه جراحی زنده نیز در این کنگره انجام خواهد شد. 

دبیر اجرایی سومین کنگره بین المللی کلورکتال با اشاره به فواید استفاده از روش لاپاراسکوپی افزود: استفاده از این روش موجب می شود که مریض زودتر به محیط کار خود باز گردد و چسبندگی های بعد از عمل کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه سن ابتلا به این بیماری کاهش یافته است ابراز کرد: شیوع این بیماری در مردان و زنان تقریبا مساوی است اما سن ابتلا به آن کاهش چشم گیری داشته و به حدود ۲۵ سال رسیده است.

روشن روان تاکید کرد: علت عمده ابتلا به بیماری های کلورکتال، تغذیه ناسالم است. خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، عمل های این بیماری به وسیله مجهز ترین تجهیزات پزشکی در بیمارستان رضوی در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین تمامی مراحل  غربال گری سرطان کلورکتال  که از ۵۰ سال به بالا باید انجام شود در بیمارستان رضوی قابل انجام است. 

شایان ذکر است که این دو کنگره با هدف ارتقا سطح علمی متخصصان این بیماری و ارائه توانمندی های بیمارستان فوق تخصصی رضوی در سطح ایران و بهره مندی از تجربیات متخصصان در سطح ملی و بین المللی،۱۶ تا ۱۸ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 4242102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha