در پی تصویب بودجه سال ۲۰۱۸

جریان های کُرد عراقی از روند سیاسی کناره گیری می کنند

جریان های کُرد عراقی از روند سیاسی کناره گیری می کنند

در پی کاهش سهم اقلیم کردستان در بودجه سال ۲۰۱۸ نماینده ائتلاف کردستانی در پارلمان عراق خبر داد که چهره های سیاسی کُرد در انتظار چراغ سبز رهبران خود برای خروج از روند سیاسی عراق هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  اسپوتنیک، «شاخه وان عبدالله» نماینده ائتلاف کردستانی در پارلمان عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که جریان های کُرد تصمیم گرفته اند تا از روند سیاسی در عراق عقب نشینی کنند و به اقلیم کردستان بازگردند.

عبدالله که یکی از اعضای فراکسیون امنیتی و دفاعی پارلمان عراق است در گفتگو با اسپوتنیک تأکید کرد که در شرایط فعلی دیدگاه های مختلفی مطرح شده که یکی از آنها عقب نشینی و خروج از روند سیاسی در بغداد است. وی افزود بعد از بحران کرکوک و کاهش سهم بودجه اقلیم کردستان بدون هیچ سند قانونی دیگر چیزی که بغداد و اربیل را به هم متصل باقی نگاه دارد باقی نمانده است.

وی تأکید کرد که نمایندگان ائتلاف کردستانی با همه جریان های خود به این نتیجه رسیده اند که همکاری سیاسی با دولت مرکزی عراق بی فایده است به همین دلیل از رهبران سیاسی خود خواسته اند تا دستور بدهند که چهره های سیاسی وابسته به احزاب کُرد از ریاست جمهوری، کابینه و پارلمان عراق خارج شده و به اقلیم کردستان بازگردند.

روز گذشته با تمام جنجال هایی که تاکنون بر سر بودجه سال ۲۰۱۸ دولت عراق مطرح شده بود، پارلمان این کشور بودجه ۲۰۱۸ را تصویب کرد. جریان های سیاسی کُرد از مخالفان اصلی تصویب این بودجه بودند زیرا در بودجه سال جاری سهم اقلیم کردستان عراق از ۱۷ درصد به ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده بود.

کد خبر 4242908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha