۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۰۷

امام جمعه ابهر:

راه‌حل مشکلات مردم مدیریت انقلابی و کار آمد است

راه‌حل مشکلات مردم مدیریت انقلابی و کار آمد است

زنجان-امام جمعه ابهر با بیان اینکه مسئله اقتصاد، ضروری‌ترین نیاز حال حاضر کشور است، گفت: راه‌حل مشکلات مردم، مدیریت انقلابی و کار آمد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر با اشاره به برخورداری ایران از سرمایه‌های بی‌بدیلی همچون نیروی جوان، با انگیزه و متخصص که آماده ورود به عرصه سازندگی و پیشرفت کشور هستند، افزود: باید این سرمایه‌ها را قدر بدانیم و بسترهای ورود این قشر پرشور و انقلابی را به حوزه‌های صنعتی، فناوری‌های نوین، رشته‌های مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و مدیریت‌های خرد و کلان مهیا سازیم.

وی ادامه داد: سرمایه دیگر، وسعت جغرافیایی و بهره‌مندی ملت ایران از ذخایر معدنی متنوع و فراوان همچون نفت و گاز، مرزهای آبی دریای خزر، عمان و خلیج‌فارس، جنگل‌ها، مراتع، رودخانه‌ها و استان‌های چهار فصل و حاصل‌خیز است که ظرفیت‌های اشتغال، خودکفایی و صادرات محصولات معدنی و کشاورزی را فراهم آورده است.

رحیمی افزود: همچنین بهره‌مندی از ارتش، سپاه و نیروهای انتظامی نیرومند و پرتوان که ضامن امنیت و آسایش مردم کشورمان هستند و برای این امنیت‌آفرینی، گاه مرزهای جغرافیایی را هم درنوردیده‌اند، از دیگر سرمایه‌هایی است که زمینه‌های توسعه و آبادانی کشور را فراهم آورده است.

امام جمعه ابهر در ادامه به شعار سال اشاره کرد و افزود: رهبر حکیم انقلاب، امسال نیز همچون سنوات گذشته در اولین دقایق تحویل سال، میهمان خانواده‌های ما بودند تا با نفس رحمانی و توصیه‌ها و رهنمودهای الهی‌اشان رونق‌بخش صمیمیت جمع‌های‌مان باشد. رهبر فرزانه انقلاب در این پیام مهم سال ۱۳۹۷ را به سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند و این مهم بیانگر نکات فراوانی است.

رحیمی با یادآوری اینکه از جمله این نکات می‌توان به مواردی چون مسئله اقتصاد به‌عنوان مهم‌ترین ضرورت فوری و نیاز حال حاضر کشور اشاره کرد، ادامه داد: نکته دیگر اینکه مسئولان کشور در تحقق کامل شعار سال گذشته موفق عمل نکرده‌اند و علی‌رغم کارهای خوبی که صورت گرفته است، هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله بسیار زیادی وجود دارد. از طرفی دشمنان کشور متاسفانه هنوز از فشار بر اقتصاد کشور ناامید نشده‌اند و اولویت اول آن‌ها در ضربه زدن به ملت ایران نیز همین مسئله اقتصادی است.

وی با بیان اینکه تمرکز در اقتصاد مقاومتی با اولویت تولید و اشتغال، از دیگر نکات شعار سال است، افزود: تمرکز کلیدی و اصلی که حل مشکلات کشور و ایجاد رونق اقتصادی به آن وابسته است، همین دو نکته اصلی اشتغال و تولید است. همچنین راه‌حل مشکلات مردم، مدیریت انقلابی و کار آمد است. یکی دیگر از نکاتی که باید مدنظر داشت این است که مردم ما در سبک زندگی خود، سبک زندگی اسلامی را رعایت نمی‌کنند و چشم هم‌چشمی‌ها و اسراف در زندگی مردم موج می‌زند.

امام جمعه ابهر گفت: نام‌گذاری ۱۰ سال اخیر با عناوین اقتصادی نشان می‌دهد که مهم‌ترین مشکل کشور در حال حاضر مسئله اشتغال و تولید ملی است که اگر از این مشکل عمومی گره‌گشایی شود، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، جرائم و تخلفات اجتماعی کاهش یافته و امنیت و رفاه مطلوب را برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

کد خبر 4257328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha