۱۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۰۲

شرکت آب منطقه‌ای همدان هشدار داد؛

شهروندان از چادرزنی و استقرار در نزدیکی رودخانه‌ها پرهیز کنند

شهروندان از چادرزنی و استقرار در نزدیکی رودخانه‌ها پرهیز کنند

همدان - شرکت آب منطقه‌ای همدان در آستانه روز طبیعت توصیه کرد: شهروندان از چادرزنی و استقرار در نزدیکی رودخانه‌ها پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان؛ شرکت آب منطقه‌ای همدان وظیفه تامین، حفاظت و نگهداری از منابع آبی را برعهده دارد بنابراین در رابطه با روز طبیعت و الزاماتی که باید در این روز رعایت شود، توصیه‌هایی اعلام کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به احتمال سست بودن دیوارها و حاشیه رودخانه‌ها، به خصوص در مناطق بدون حفاظ، توصیه می‌شود تا مردم به ویژه کودکان از تردد در این مناطق خودداری کنند و تا حد امکان از چادرزنی و استقرار در نزدیکی رودخانه‌ها پرهیز کنند.

همچنین والدین مراقب کودکان خود باشند تا در حاشیه رودخانه‌ها به بازی نپردازند چرا که یک لحظه غفلت می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را رقم بزند.

این شرکت از مردم و مسافران تقاضا کرده تا ماهی‌ها و سبزه‌های خود را در رودخانه‌ها و سدهای استان همدان رها نکنند چراکه این عوامل سبب آلوده‌ شدن منابع آبی شرب مردم می‌شود کمااینکه از لحاظ زیست محیطی ماهی‌های قرمز در ایران گونه مهاجم محسوب می‌شوند و تخم گونه‌های بومی را می‌خورند و موجب به خطر افتادن حیات گونه‌های بومی و تخریب اکوسیستم طبیعی می‌شوند.

شرکت آب منطقه ای همدان اعلام کرده با توجه به کاهش بارش‌ها و کمبود منابع آبی، انتظار می‌رود تا مردم در حفظ این منابع همراه مسئولان بوده و بازوی قدرتمندی برای نگهداری منابع آبی باشند.

کد خبر 4261135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha