۱۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۱۳

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان:

مردم در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین مراقب طبیعت باشند

مردم در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین مراقب طبیعت باشند

بندرعباس - مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان گفت: مردم در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین مراقب طبیعیت باشند واز برپا کردن آتش خودداری کنند.

امید ذاکری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد روز طبیعت ضمن تبریک روز طبیعت گفت: اگر طبیعت فاقد  درختان، گیاهان و آب باشد هیچ گونه قابلیت و جذابیت برای حضور ما انسان ها بعنوان طبیعت گرد و لذت بردن از آن نخواهد داشت.

وی اظهارداشت: طبیعت یک سیستم به هم پیوسته است شامل گیاهان، خاک، سنگها و صخره ها،آب، جانوران و ... است  که این اجزا مانند حلقه های یک زنجیر به هم متصل می باشد و اگر در یکی از این حلقه ها خللی بوجود آید و یا آسیبی ببیند کل سیستم آسیب خواهد دید.

به گفته ذاکری تخریب و اختلال در طبیعت پیامدهای ناگواری برای ادامه حیات بشر در روی زمین خواهد داشت.

ذاکری خاطرنشان کرد: بحران ریزگردها،تغییرات اقلیم، طوفان های گرد و غبار و سیلاب های ویرانگر تعدادی از این اثرات است.

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان ابرازداشت: احتیاط در افروختن آتش و به همراه داشتن اجاق گازهای کوچک و منقل های آماده، پرهیز از بوته کنی و شکستن شاخ و برگ درختان، عدم رها سازی پسماندها و زباله ها در طبیعت و برگرداندن آنها به شهر و قرار دادن در سطل های زباله، عدم جابه جایی سنگها، عبور و مرور در جاده های موجود و عدم حرکت خودرو ها در سطح طبیعت که موجب تخریب خاک و از بین رفتن گیاهان خواهد شد، می تواند در حفاظت از طبیعت و صیانت از زیبایی و جذابیت آن برای استمرار طبیعت گردی و لذت بردن ما انسانها از طبیعت کمک شایان توجهی باشد.

کد خبر 4261255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha