۱۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۱۷

مدیرکل هواشناسی اردبیل تشریح کرد؛

وضعیت جوی مناطق گردشگری اردبیل در روز طبیعت/ دما افزایش می‌یابد

وضعیت جوی مناطق گردشگری اردبیل در روز طبیعت/ دما افزایش می‌یابد

اردبیل – آسمان صاف تا نیمه ابری توام با افزایش نسبی دمای هوا پدیده غالب جوی و آب و هوایی مناطق گردشگری استان اردبیل همزمان با روز طبیعت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی نقشه های پیشیابی هواشناسی نشان می دهد شرایط جوی اکثر مناطق مهم  گردشگری در این استان آرام با آسمان صاف تا نیمه ابری و با افزایش دما همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در این خصوص طی گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با خروج سامانه ناپایدار جوی از اردبیل که طی سه روز گذشته مناطق مختلف استان را تحت تاثیر قرار داده بود، و ورود سامانه پرفشار از امروز یکشنبه، دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش یافته و این روند در روز دوشنبه همزمان با روز طبیعت تداوم خواهد داشت.

علی دولتی مهر با تشریح وضعیت جوی مناطق گردشگری استان اردبیل در روز طبیعت اضافه کرد: در اکثر مناطق گردشگری شاهد آسمان صاف تا نیمه ابری، باد ملایم با دمای معتدل تا خنک خواهیم بود.

وی وضعیت جوی مناطق دارای چشمه های آبگرم نظیر سردابه، ویله دره و سرعین  را صاف تا قسمتی ابری با وزش باد ملایم و هوای خنک با بیشینه دمای ۱۲ درجه برشمرد و یادآور شد: شرایط جوی جنگل فندقلو نیز به عنوان یکی از مهمترین تفرجگاه های روز طبیعت صاف با مه موقت بتدریج با افزایش ابر و وزش باد و با بیشینه دمای ۱۸ درجه پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان جو مناطق گردشگری گردنه حیران و آستارا  را نیمه ابری تا ابری گاهی با وزش باد و با بیشینه دمای ۱۶ درجه عنوان کرد و بیان داشت: منطقه بولاغلار نیر و سد یامچی هم دارای آسمان صاف با وزش باد ملایم و با بیشینه دمای ۱۸ درجه خواهد بود.

وی ادامه داد: شرایط آب و هوایی مناطق گردشگری دریاچه شورابیل، دربند هیر و دریاچه نئور صاف گاهی با وزش باد ملایم و با بیشینه دمای ۲۰ درجه و مناطق گردنه الماس، تفرجگاه اندبیل و ازناو خلخال و آبگرم گیوی نیمه ابری بتدریج صاف با هوای خنک و با بیشینه دمای ۱۴ درجه پیش بینی شده است.

به گفته دولتی مهر شرایط جوی در ساحلی رود ارس و شهرستان مرزی بیله سوار قبل از ظهر نیمه ابری با مه موقت و از عصر بتدریج با افزایش ابر و وزش باد و با بیشینه دمای ۱۷ درجه خواهد بود.

وی جو آرام توام با افزایش ابر از عصر با بیشینه دمای ۱۸ درجه را پدیده غالب برای منطقه گردشگری دریاچه گیلارلو و منطقه موران گرمی پیش بینی کرد و متذکر شد: در مناطق خیاوچایی و پارک جنگلی مشگین شهر هم جو آرام و آفتابی با هوای نسبتا گرم و با بیشینه دمای ۱۹ درجه انتظار می رود.

مدیرکل هواشناسی استان شرایط جوی در دامنه های سبلان، آلوارس، آبشار گورگور، قوتورسویی، شابیل، قینرجه و شیروان دره سی را صاف تا قسمتی ابری با وزش باد ملایم و هوای خنک و با بیشینه دمای ۱۲ درجه برشمرد.

کد خبر 4261339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha