۱۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اگر اقتصاد قوی داشته باشیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

اگر اقتصاد قوی داشته باشیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

قزوین- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر از تولید داخلی حمایت واقعی داشته باشیم و بتوانیم قدرت اقتصادی کشور را افزایش دهیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی در همایش روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، مبلغین و مبلغات استان به مناسبت نامگذاری سال به نام حمایت از کالای ایرانی که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: روحانیت در هدایت مردم و تبیین اهداف نظام نقش برجسته ای دارد و اگر بخواهیم به هدف برسیم باید خودسازی را از خود آغاز کنیم.

وی بیان کرد: بزرگترین خسارت این است که ما روحانیون که دیگران را راهنمایی کرده و به کار نیک دعوت می کنیم خودمان از قافله سعادت عقب بمانیم و پرونده قابل قبولی نداشته باشیم.

دری نجف آبادی گفت: روحانیون وائمه جمعه باید نلاش کنند مبلغ خوبی در هدایت مردم بوده و خود نیز عامل احکام دینی باشند.

رسالت روحانیون در مقابله به توطئه دشمنان مضاعف است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: سفره ای که دشمنان در فضای مجازی و سایر عرصه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای ضربه زدن به ما پهن کرده اند رسالت روحانیت را در مقابله با آن دوچندان کرده است و باید با تلاش بیشتری در این زمینه حرکت کنیم.

وی اظهارداشت: روحانیت مرزبانان دین محسوب می شوند لذا ما باید معبرها و راههای نفوذ دشمن را بشناسیم و اجازه ندهیم تا بدخواهان علیه کشور دسیسه کنند و در خاک خودشان آنها را زمینگیر کنیم.

دری نجف آبادی بیان کرد: دشمنان در فضاهای مجازی، تبلیغاتی، سیاسی و اقتصادی تلاش می کنند راه نفوذی پیدا کنند و به ما آسیب بزنند و ما نیز باید هوشیار باشیم و با تسلط کامل بر فضاهای تبلیغی نسبت به خنثی سازی آنها اقدام کنیم.

وی گفت: اگر بخواهیم موضوعی را به مردم القا کنیم باید خودمان عامل به آن باشیم تا مردم نیز آن را از ما بپذیرند در غیر این صورت نتیجه نخواهیم گرفت.

دری نجف آبادی اضافه کرد: سرلشگر شهید بابایی، شهید رجایی، مرحوم ابوترابی و شهید حججی از انساهای عامل به احکام و دارای خلوص و ایمان بودند و توانستند الگوی دیگران هم قرار گیرند و روحانت نیز باید الگو باشد.

ایران باید به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل شود

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: داشتن قدرت اقتصادی در عصر حاضر بسیار مهم است و ما برای این که بتوانیم به اقتدار اقتصادی برسیم باید به رهنمودهای رهبری در حمایت از کالای ایرانی عمل کنیم.

وی اضافه کرد: با داشتن ظرفیت های عظیم نفت، گاز، معادن و نعمت های خدادادی در باد و خورشید باید بتوانیم با برنامه ریزی و استفاده بهینه از این منابع آینده اقتصاد خود را تضمین کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی باید کشت گلخانه ای را با هدف صادرات توسعه بخشیم و با استفاده بهینه از ظرفیتها حضور قویتری در بازارهای جهانی داشته باشیم.

مصرف کالای ایرانی باید فرهنگ شود

وی اضافه کرد: حمایت از تولید داخلی باید با هدف افزایش صادرات باشد و اگر درست عمل کنیم از واردات بسیاری از محصولات مانند گوشت قرمز و سفید بی نیاز می شویم.

وی تصریح کرد: مصرف کالای ایرانی باید به فرهنگ تبدیل شود و همه مردم آن را جدی بگیرند و در تحقق شعار سال مشارکت کنند.

پایین بودن نرخ بهره وری در کشور نگران کننده است

دری نجف ابادی با انتقاد از پایین بودن بهره وری در کشور اظهارداشت: نرخ بهره وری در کشور بسیار پایین است و باید این روند اصلاح شود و تلاش کنیم بر اساس برنامه، هر سال رشد هشت درصدی را تجربه کنیم تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد.

امام جمعه اراک افزود: در کشوری که بزرگترین تولیدکننده خرما و کشمش هستیم چرا باید سالانه یک میلیون تن شکر وارد کنیم و خود را به زحمت بیندازیم در حالی که می توانیم تولید ۳۰۰ هزار تنی کشمش را تا یک میلیون تن هم برسانیم و به صادرات هم فکر کنیم.

وی اظهارداشت: با کاهش هزینه های سرباری در تولید باید زمینه رشد هشت درصدی تولید ناخالص ملی را فراهم کنیم  و برای رسیدن به هدف نیازمند کمک روحانیت هستیم.

اگر اقتصاد ما قوی باشد آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

دری نجف آبادی درادامه گفت:در شرایطی که تولیدکننده بزرگ برنج و چای هستیم چرا باید سر سفره های ما چای و برنج و محصولات خارجی باشد و ۱۰ هزار تن چای را نابود کنیم و به کشاورزی خود آسیب بزنیم در حالی که باید دانست اگر اقتصادی قوی داشته باشیم دیگر آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با انتقاد از مصرف بی رویه در کشور هم اظهارداشت: مصرف دو میلیارد دلار لوازم آرایشی، دو میلیارد دلار لوازم خانگی، ۶۵ میلیارد نخ سیگار، جای تاسف دارد و باید برای آن تدبیر کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصرح کرد: ۱۵ میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور بسیار نگران کننده است و به تولید و اشتغال کشور آسیب جدی می زند و باید با عزم جدی برای جلوگیری از این وضعت برنامه ریزی کنیم.

قزوین ظرفیت های خوبی برای تولید کالای داخلی دارد

دری نجف آبادی گفت: استان قزوین ظرفیت های بسیار خوبی در تولید دارد ومیتواند در تحقق حمایت از کالای داخلی پیشگام باشد و با توجه به خدمات پس از فروش و بسته بندی و تولید کیفی کالا گام مهمی در این عرصه بردارد.

وی اضافه کرد: بانکها هم به جای وام دادن به کارهای بزک شده باید به تولید اهمیت دهند و با پرداخت وامهای کم بهره زمینه حمایت واقعی از تولید را مهیا کنند.

    

کد خبر 4263798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمود سوهى CA ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      0 0
      پس كره شمالى اقتصادش قوى است٠