۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۳۴

امام جمعه مشهد؛

ایستادگی در برابر دشمن از آموزه های مهم امام کاظم(ع) است

ایستادگی در برابر دشمن از آموزه های مهم امام کاظم(ع) است

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: ایستادگی در برابر دشمن و دفاع از حق از جمله مهم ترین آموزه های امام کاظم(ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر پنجشنبه در مراسم روز شهادت امام کاظم(ع) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهارکرد:هیچگاه حکومت های ظالم مورد تایید ائمه اطهار(ع) قرار نگرفت و این بزرگواران در برابر حاکمان ظالم سکوت نکردند.

وی افزود: عده ای که اطلاعات کافی ندارند می گویند به جز امام حسین (ع) که به صورت علنی جنگیدند ، دیگر ائمه در برابر حاکمان غاصب از جمله بنی امیه و بنی عباس یا سکوت می کردند یا تسلیم بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این سخنان غلط است زیرا گاهی اوقات این مبارزات به صورت مخفیانه با نفوذ توسط عواملی که در عرصه جهاد بودند انجام می شد و گاهی اوقات که قضیه به نقطه حساس مبارزه می رسید خود ائمه اطهار(ع) وارد عمل شده و حرف حق را با وجود همه مشکلات می زدند.

علم الهدی گفت: امام کاظم (ع) در دوران خود به عناوین مختلف مقابل حکومت می ایستادند که این اقدام در بسیاری موارد علنی بود و مردم می دیدند و برخی اوقات امام تاکتیکی اتخاذ می کردند که عده ای فکر می کردند امام سکوت کرده و در واقع اینگونه نبوده است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در آن دوران کار تا جایی پیش رفت که امام کاظم(ع) به صورت علنی با حاکم عباسی مقابله کرده و غاصب بودن هارون اعلام کردند.

وی بیان کرد: در این زمان هارون دست به توطئه زد تا بتواند چهره مظلومانه را از فرزندان حضرت زهرا(س) بگیرد.در این راستا بعد از سفر حج از مکه به مدینه آمد و از همه خاندان اهل بیت (ع) دعوت و در حضور امام هفتم(ع) اعلام کرد می خواهد حق غصب شده شما در فدک را برگردانم و مظلومیت شما در تاریخ تمام شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: این توطئه اگر به نتیجه می رسید نظام خائن عباسی در چهره یک نظام عدالت محور در  میان مردم مطرح و حکومت آنها از نظر اهل بیت (ع) به رسمیت شناخته می شود و موضوع انحراف از خط امامت منتفی می شد.

علم الهدی تاکید کرد: امام کاظم(ع) این توطئه را خنثی کردند و هارون از عصبانت امام را در مسجد در حال نماز دستگیر و ایشان را بدون اطلاع خانواده به کوفه منتقل کردند ودیگر به مدینه بازنگشتند.

وی خاطرنشان کرد: امام هفتم  جایی که باید توطئه دشمن را خنثی می کردند به گونه ای موضع گرفتند که باعث حبس ۱۴ ساله ایشان در زندان شد.

امام جمعه مشهد گفت: اگر می گوییم امام ما موسی بن جعفر(ع) است باید در مقابل استکبار بدون ملاحظه ایستادگی کنیم و  اقدام به لبخند زدن و دست دادن نکنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: در شرایط کنونی دشمن با تمام توان به جنگ ما آمده و ما  نیز باید با همه توان با آنها مبارزه کنیم.

کد خبر 4269677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha