۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۵۲

استاندار ایلام خبر داد:

تدوین سند جامع اربعین در شهرستان مهران

تدوین سند جامع اربعین در شهرستان مهران

ایلام-استاندار ایلام از تدوین سند جامع اربعین در شهرستان مهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر،  قاسم سلیمانی دشتکی امروز در جمع مردم مهران اظهار داشت: مردم استان ایلام و مهران در صف اول پیروزی انقلاب و دفاع مقدس قرار داشتند و در ۸ سال دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان جنگیدند و مقاومت کردند و ۸ سال از توسعه، عمران و آبادانی عقب ماندند.

وی گفت: اگر استان ایلام در جنگ نقش اصلی را داشت، مهران پیشانی آن بود و من به شما مرزداران ایران اسلامی درود می فرستم.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: مردم ایران در برابر تمام موانع، فشارها و تحریم های مختلف ایستادگی نمودند و باهم تمام مشکلات را پشت سر گذاشتند.

وی افزود: همه دولت ها منشا خدمات مختلف بودند و نقاط ضعف و قوتی هم داشتند، این دولت هم در دوره یازدهم و هم در این دوره منشاء خدمات بسیار برای مردم و کشور بوده است.

حل مشکل تعرفه  گاز و برق شهرستان مهران

استاندار ایلام گفت:  هدف ما این است که قبل از توزیع بودجه در تمام شهرستان ها حضور یابیم و مشکلات شهرستان ها احصاء شده و در جلسات مشترک شورای برنامه ریزی استان و شهرستان مطرح و با کارشناسی این مشکلات و تصویب راهکارها رفع آنها را قانونی کنیم.

وی تصریح کرد: مشکلات شهرستان به دو دسته تقسیم می شود اول مواردی که در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی استان و شهرستان مطرح شده و مصوبه خواهند داشت و دسته دوم مشکلاتی که از طریق مسئولین شهرستان انعکاس یافته و در استان پیگیری خواهند شد.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: مشکل تعرفه  گاز و برق شهرستان مهران که جزو مناطق گرمسیر است را با کمک نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری می کنیم.

وی گفت: تردد بیش از ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مرز مهران در سال که بیش از ۲ میلیون نفر از آنان در زمان کنگره عظیم اربعین تردد می کنند، از ظرفیت های بالای این شهرستان و مرز مهران است که نیاز به برنامه ریزی برای استفاده از این ظرفیت دارد، تا بعد اقتصادی آن و نقش آن در معیشت مردم استان و شهرستان مهران دیده شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه به دنبال تدوین سند جامع اربعین هستیم و در آن یک طرح خوب برای اقتصادی کردن اربعین درنظر گرفته می شود، افزود: ۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مهران در سال ۹۷ آبی می شود که به دنبال افزایش اراضی آبی شهرستان مهران هستیم.

توسعه همه جانبه شهرستان مهران در بخش مرزی، نفت و گاز

وی بیان داشت: صادرات از مرز مهران ، یک ظرفیت بسیار بالاست ، که در نظر داریم برای استمرار آن در زمان کنگره  اربعین مرز چنگوله را فعال کنیم تا در زمان تردد زوار اربعین صادرات از مرز مهران متوقف نشود.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: زیرساخت های منطقه ویژه ی اقتصادی مهران در حال اجراست و تلاش داریم در سریعترین زمان ممکن امکانات مورد نیاز را در این منطقه ایجاد کنیم.

وی گفت: مهمترین مسئله مهران ایجاد منطقه آزاد تجاری است که در جلسات مختلف ملی در دولت و مجلس پیگیری شده است، در کمیسیون های مرتبط و در دیدار با روسای کمیسیون ها و رئیس مجلس از منطقه آزاد مهران دفاع کردیم و امیدواریم در اردیبهشت ماه در صحن علی مجلس به تصویب برسد.

استاندار ایلام تصریح کرد: در مهران به دنبال سرمایه گذاری در میادین نفتی آذر و چنگوله و پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن هستیم.

وی افزود: کارهای بسیار خوبی در بحث بیابان زدایی در مهران صورت گرفته و از ۷۵ هزار هکتار اراضی بیابانی شهرستان مهران ، در بیش از ۳۰ هزار هکتار از این اراضی تا پایان سال ۹۷ جنگل کاری صورت خواهد گرفت.

کد خبر 4272779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha