۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۱۱

در سال گذشته؛

۱۸۰ هزار رأس دام سنگین و سبک در فومن مایه کوبی شد

۱۸۰ هزار رأس دام سنگین و سبک در فومن مایه کوبی شد

فومن- رئیس اداره دامپزشکی فومن از مایه کوبی و واکسیناسیون بیش از ۱۸۰ هزار رأس دام های سنگین و سبک این شهرستان برعلیه بیمارهای دامی و مشترک با انسان در این شهرستان خبرداد.

هادی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برخی از اقدامات و فعالیت های اداره دامپزشکی شهرستان فومن در سال گذشته اظهار کرد: در سال گذشته ۶۳ هزار و ۵۶۶ رأس دام سنگین در فومن برعلیه بیمارهای دامی و همچنین بیمارهای مشترک با انسان مایه کوبی و واکسینه شده اند.

وی افزود: در این مدت نیز واکسیناسیون ۱۲۶ هزار و ۳۸۶ رأس دام سبک نیز در برابر بیمارهای دامی و مشترک با انسان از سوی این اداره انجام شده است.

رئیس اداره دامپزشکی فومن همچنین به جمعیت سگ ها، گفت: ۵۲۷ قلاده سگ نیز در سال گذشته برعلیه بیماری هاری مایه کوبی شده اند.

وی در ادامه با اشاره به انجام هزار و ۵۰ مورد تست بیماری سل در دام های سنگین شهرستان، خاطرنشان کرد: همچنین طی سال گذشته ۶۷۸ مورد تست بروسلوز در دام های سنگین و دو هزار و ۱۵۱ مورد نیز از دام های سبک شهرستان فومن انجام شده است.

بابایی با بیان اینکه در این مدت ۳۶ مورد تست مالئین در جمعیت تک سمیان انجام شده است، افزود: بیش از هفت هزار رأس دام سنگین و چهار هزار و ۹۲۰ رأس دام سبک برعلیه انواع انگل های خارجی دام  مورد سم پاشی قرار گرفته اند.

کد خبر 4273229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha