۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۲۱

امام جمعه نهاوند:

حضور روحانیون درمساجد زمینه‌ساز رونق فعالیت‌های دینی و فرهنگی است

حضور روحانیون درمساجد زمینه‌ساز رونق فعالیت‌های دینی و فرهنگی است

نهاوند - امام جمعه نهاوند حضور روحانیون در مساجد را زمینه ساز رونق فعالیت های دینی و فرهنگی دانست و گفت: امروز حضور مستمر روحانی و امام جماعت در مسجد یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مغیثی صبح یکشنبه در جمع ائمه جماعات مساجد نهاوند، حضور روحانیون در مساجد را زمینه ساز رونق فعالیت های دینی و فرهنگی دانست و گفت: امروز حضور مستمر روحانی و امام جماعت در مسجد یک ضرورت است.

حجت‌الاسلام مغیثی با اشاره به وجود ۲۱۰ مسجد در شهرستان نهاوند گفت: در حال حاضر نماز جماعت در برخی مساجد این شهرستان بدون حضور امام جماعت برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر ارتقای جایگاه و وضعیت مسجد در میان مردم جامعه و لزوم هماهنگی لازم میان دستگاه‌های اداره کننده مساجد، عنوان کرد: با توجه به وجود دستگاه های مختلف ناظر بر فعالیت های مساجد باید همکاری لازم در راستای برنامه ریزی های نرم افزاری میان دستگاه های ذیربط انجام شود و برای رسیدن به این هدف مهم و اساسی باید امام جماعت در رأس امور و محور همه فعالیت های مربوط به مسجد قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه ترویج فعالیت‌های فرهنگی در مساجد از سوی روحانیون در جذب جوانان بسیار مؤثر است، ادامه داد: امروز جذب نسل جوان به سوی مساجد باید در دستور کار متولیان فرهنگی مساجد قرار گیرد.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه ائمه جماعات مساجد باید با برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری برنامه‌های متنوع دینی و فرهنگی زمینه جذب بیشتر جوانان به سمت مسجد را فراهم کنند، ادامه داد: ارتباط مناسب و تنگاتنگ با نوجوانان و جوانان می‌تواند سبب حضور بیشتر آنها در مساجد شود.

۳۵ هزار نهاوندی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ماه رجب بهره مند شدند

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند نیز گفت: ۳۵ هزار نفر از برنامه های فرهنگی و مذهبی این اداره در ماه رجب بهره مند شدند.

حجت الاسلام موسی محبی اظهار داشت: بیش از ۱۶۰ برنامه فرهنگی، تبلیغی، دینی، قرآنی، مذهبی و اجتماعی به همت روحانیون شبکه تبلیغ، هیئات مذهبی، ائمه جماعات شهر و روستا، کانون های فرهنگی مساجد و سایر تشکل های دینی وابسته به اداره تبلیغات اسلامی نهاوند در ماه رجب برگزار شد.

وی گفت: آیین های جشن و شادی در اعیاد ملی و مذهبی، ۱۳ رجب ولادت با سعادت مولود کعبه حضرت علی(ع)، ۲۷ رجب عید سعید مبعث، برپایی دعای ندبه، مراسم ختم صلوات، زیارت عاشورا، دعای کمیل، دعای سمات، کرسی های تلاوت و محافل انس با قرآن کریم با حضور جوانان و نوجوانان و سایر گروه های هدف برگزار شد.

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی و قرآنی ماه مبارک رجب در شهرهای نهاوند، فیروزان و برزول و گیان و ۱۰۰ روستای تابعه بخش هایزرین دشت و مرکزی و خزل برگزار شد، افزود: بیش از ۳۵ هزار نفر از این برنامه ها بهره مند شدند.

کد خبر 4283698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha