۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۱۰

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

امکان تامین زیرساخت درمکان یابی منطقه ویژه اقتصادی مدنظر قرارگیرد

امکان تامین زیرساخت درمکان یابی منطقه ویژه اقتصادی مدنظر قرارگیرد

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: امکان یا عدم امکان تامین زیرساخت هایی از جمله آبرسانی، در مکان یابی منطقه ویژه اقتصادی اراک بایستی مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی مقدسی روز پنجشنبه در نشست بررسی استقرار منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان اراک، اظهار داشت: در سال ۹۵ پیشنهاد استقرار منطقه ویژه اقتصادی اراک به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شد، اما با توجه به درخواست زیاد استان های کشور ازجمله استان های مرزی برای آن، رقابت سختی در این زمینه وجود دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس افزود: با توجه به نکات زیست محیطی استقرار منطقه اقتصادی اراک در محدوده شهر امیرکبیر، این پیگیری به سرانجام نرسید و لایحه دولت به دلیل تغییر بسیار زیاد آن در مجلس، مصوب نشد.

وی بیان کرد: مکان یابی منطقه ویژه اقتصادی اراک اولین دغدغه ای است که بایستی حل و فصل شود و فعالان زیستی محیطی باید از سوی اداره کل محیط زیست استان توجیه شوند تا تصور نشود که در این مکان یابی ملاحظات زیست محیطی در نظر گرفته نشده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس خاطرنشان ساخت: می توان در جانمایی این منطقه اقتصادی تلفیقی از محدوده شهرک صنعتی خیرآباد و شهر امیرکبیر را در نظر گرفت، در هیات دولت این مساله باید کارشناسی شود که با پیگیری از شورای عالی محیط زیست می توان این فرآیند را تسریع کرد تا موافقت لازم اخذ شود.

مقدسی تصریح کرد: در رابطه با این جانمایی یک مساله وجود دارد که شاید به دلیل مسائل زیست محیطی مورد تایید قرار نگیرد، در این صورت مناسب ترین پیشنهاد، شهرک صنعتی خیرآباد است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: در رابطه با مابحث کارشناسی این موضوع، تصمیم گیرندگان بایستی به طور شفاف و اصولی توجیه شوند تا بهترین نتیجه به دست آید.

وی عنوان کرد: مساله دیگری که در رابطه با جانمایی این منطقه ویژه اقتصادی باید در نظر گرفته شود، چراکه در این محدوده با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و نیاز است از منطقه دیگری آب منتقل شود، امکان یا عدم امکان تامین سایر زیرساخت ها هم باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

کد خبر 4287165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha