۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی:

توسعه صنعت گردشگری نیازمند باور جمعی و ملی است

توسعه صنعت گردشگری نیازمند باور جمعی و ملی است

زنجان-معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: برای توسعه صنعت گردشگری، نیازمند دو مولفه باور جمعی و باور ملی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محب‌خدایی صبح جمعه در حاشیه آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه توسعه صنعت گردشگری نیازمند باور ملی و جمعی بوده و در این راستا باید مباحث مربوط به صنعت گردشگری را از حرف به عمل بیاوریم، افزود: برای اینکه در این زمینه به موفقیت‌های روزافزونی دست یابیم، باید همه دست به دست هم دهیم.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم در زنجان، مردمان این خطه را مهمان‌نواز و عاملی برای تداوم برگزاری این جشنواره‌ها دانست و تصریح کرد: زنجان از دیرباز در برگزاری جشنواره‌های مختلف به‌ویژه جشنواره‌هایی در سطح بین‌المللی، عملکرد موفقی داشته و می‌توان گفت حضور خوب گردشگران در این جشنواره حاکی از میزبانی شایسته زنجانی‌ها بوده که باعث شده تا گردشگران در چنین جشنواره‌هایی حضور داشته باشند.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری توسعه گردشگری غذایی را یکی از رویکردهای جدی سازمان میراث‌فرهنگی عنوان و با اشاره به اینکه گردشگری غذایی می‌تواند با فصل مشترکی که دارد، ذائقه‌های مختلف مردم دنیا را در قالب جشنواره‌های این‌چنینی معرفی کند، اظهار کرد: در دنیا تعداد زیادی گردشگر داریم که به قصد تجربه کردن غذای کشورهای مختلف سفر می‌کنند و در ایران نیز به واسطه ظرفیت بالای قومیتی و مناطق مختلف در این حوزه بسیار سرآمد بوده است.

محب‌خدایی با یادآوری اینکه توسعه صنعت گردشگری، نیازمند تقویت زیرساخت‌ها در این حوزه است، افزود: در خصوص تقویت زیرساخت‌های گردشگری باید گفت که در حال حاضر نزدیک به ۲۸۰ هزار تخت هتلی در اشکال بوم‌گردی و بخش‌های مختلف فعال هستند و در آینده نزدیک هم تعداد زیادی تخت اضافه خواهد شد.

وی از رشد ۴.۳ درصدی جذب گردشگران خارجی در کشور طی سال گذشته خبر داد و گفت: در نوروز امسال شاهد توزیع سفرها بودیم و این بدان معنی است که توزیع سفر باعث می‌شود به صورت هم‌زمان یک فعالیت و پویایی ایجاد شود. از همه مهم‌تر اینکه اقتصاد صنعت گردشگری، امروز یکی از مباحث مهمی است که جایگزین صنعت نفت در دنیا شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  در ادامه یکی از ظرفیت‌های مهم در راستای توسعه صنعت گردشگری را اهتمام به بحث خانه‌های بوم‌گردی عنوان و اظهار کرد: در بحث بوم‌گردی ظرفیت‌های روستایی در کشور و استان زنجان را باید به خدمت بگیریم تا این رشد ادامه پیدا کند.

محب خدایی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۴.۵ میلیون نفر گردشگر داریم که از کشور خارج می‌شوند و از این تعداد، ۲.۵ میلیون نفر برای زیارت در عراق (ایام اربعین) حضور می‌یابند و این یک امر طبیعی است.

کد خبر 4287364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha