۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

ضرورت جلب اعتماد عمومی توسط تولید کنندگان/ نیازمند برندسازی هستیم

ضرورت جلب اعتماد عمومی توسط تولید کنندگان/ نیازمند برندسازی هستیم

شاهرود - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه جلب اعتماد عمومی مهم‌ترین کار ویژه در تحقق شعار سال۹۷ است، گفت: این اعتمادسازی با ارائه خدمات و کیفیت مناسب به وجود می‌آید.

حجت‌الاسلام علی شکری در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون راهکارهای فرهنگی و اجتماعی سال سال۹۷ و بابیان اینکه اعتمادسازی در زمره مهم‌ترین کارکردهای تحقق شعار سال مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، تأکید داشت: امروز برای تحقق اعتمادسازی در راستای شعار سال نیازمند چند مقوله مهم هستیم که نخستین آن‌ها کالای باکیفیت ایرانی است.

وی افزود: وقتی کیفیت کالای ایرانی با مدل مشابه خارجی برابری کند قطعاً رغبت مردم به ایجاد اعتماد نسبت به کالای داخلی بیشتر می‌شود چراکه کالای ایرانی با توجه به اقلیم کشورمان ساخته‌شده و قطعاً مردم نیز این موضوع را درک می‌کنند پس کیفیت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شعار سال و اعتمادسازی ناشی از آن خواهد بود.

ضرورت ترویج خدمات پس از فروش

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خدمات پس از فروش را دیگر کار ویژه اعتماد ساز برای تحقق حمایت از تولید ملی دانست و تأکید کرد: تقویت کارخانه‌های ایرانی می‌تواند به ارائه خدمات پس از فروش مناسب منجر شود تا درنهایت شاهد افزایش اعتماد مردمی باشیم.

شکری بیان کرد: وقتی مردم مشاهده می‌کنند که یک خودروساز خارجی برای مشکلی که در ترمز خودروی‌اش وجود دارد میلیون‌ها دلار هزینه کرده و تمام انواع آن مدل را از مجانی جمع‌آوری و مشکل آن را برطرف می‌کند، نسبت به خدمات پس از فروش در ایران تردید خواهند یافت لذا تولیدکنندگان باید مقوله خدمات نیز توجه داشته باشند.

وی افزود: ارائه خدمات پس از فروش اما منوط به تقویت کارخانه‌ها است که این امر نیز یکی از رسالت‌های دولت و همچنین مردم محسوب می‌شود.

نرخ اعتماد افزایش یابد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه کاهش نرخ اعتماد در جامعه یک موضوع بااهمیت محسوب می‌شود، گفت: در همه بخش‌های اجتماعی و سیاسی نباید بگذاریم که اعتماد مردم کاهش یابد که این امر در سایه تلاش و کوششی که خوشبختانه امروز در کشورمان شاهد آن هستیم، به دست می‌آید.

شکری بیان کرد: برند سازی سومین مقوله بعد از کار و تلاش و خدمات است که به تولید کننده ما کمک می کند تا بازار فروش محصولات خودش را در کشور و حتی جهان پیدا کند، این امر متاسفانه هنوز در کشورمان به خوبی دیده نمی‌شود و بجز معدود شرکت‌های تولیدی هنوز شاهد برند سازی خاصی در ایران نیستیم.

وی افزود: امروز برند سازی یکی از ملاک‌های اساسی در فروش محصولات است که نمونه آن را در تلفن‌های همراهی خارجی شاهد هستیم، امروز این اسامی هستند که پول می سازند و ما در حوزه اقتصاد نیازمند برند سازی هستیم.

کد خبر 4289012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha