۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۱۱

همتی در نطق میان دستور:

نقض برجام تبعات جبران ناپذیری برای آمریکا دارد

نقض برجام تبعات جبران ناپذیری برای آمریکا دارد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نقض برجام تبعات شدید و جبران ناپذیری را برای منطقه، اروپا، آمریکا و جهان دارد که ابعاد آن محدود نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد همتی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امروز (چهارشنبه) در نشست علنی در نطق میان‌دستور خود با تبریک هفته معلم، کارگر و همچنین تبریک به مناسبت هفته هلال احمر، اظهار داشت: در چهلمین سال انقلاب اسلامی به سر می بریم. در این۴ دهه کشور و نظام اسلامی‌ما از دو سو تحت فشار بوده و این دو نیرو به مثابه دو لبه یک قیچی قصد بریدن رگ حیاتی ایران عزیزمان را دارند.

وی افزود: از یک سو استکبار و دشمنان زخم خورده و قسم خورده و در أس آنها آمریکای جنایتکار و تروریست‌پرور است که منافع خود را در این سرزمین با عزت و سربلند از دست داده‌اند و اکنون نیز زمام امور این کشور جهانخوار به دست «زنگی مستی» افتاده است که ترکیبی از فرهنگ کابویی و کازینویی را در خود جمع کرده و قصد دارد آن را به دنیای امروز دیکته کند و از این طریق در عرصه سیاسی جهان جولان دهد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در مقابل چنین رفتار خودسرانه‌ای باید عقلا و سیاستمداران با فرهنگ همه کشورهای مستقل، دست در دست هم دهند تا جلوی تاخت و تاز چنین فرد مغرور و نامتعادلی را بگیرند و جهان را از تنش‌ها و جنگ‌های منطقه‌ای و احیانا جهانی نجات دهند و در مقابل قانون شکنی‌های او از جمله نقض برجام بایستند.

همتی تصریح کرد: نقض برجام تبعات شدید و جبران ناپذیری را برای منطقه، اروپا، آمریکا و جهان دارد که ابعاد آن محدود نخواهد بود چون همه معاهدات و قراردادهای بین‌المللی از جمله NPT را بی اعتبار می‌کند و  راه تفاهمات بین‌المللی بعدی را می‌بندد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: به خاطر داشته باشیم دو جنگ جهانی با حوادث کوچک آغاز شد و عدم مدیریت درست سیاستمداران وقت منجر به فجایع بزرگی در سطح بین‌المللی گردید که عوارض آن ده ها سال گریبانگیر اغلب کشورهای دنیا به ویژه اروپا را گرفت. امیدواریم سیاستمداران این کشورها با طناب پوسیده ترامپ به چاه نروند و به دنبال تکرار تجربه تلخ گذشته که قطعاً این بار به مراتب تلخ‌تر و سخت تر خواهد بود، نباشند.

کد خبر 4292055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha