۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۵۵

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان عنوان کرد:

غبار روبی ۱۲۰ مسجد تویسرکان در آستانه ماه رمضان

غبار روبی ۱۲۰ مسجد تویسرکان در آستانه ماه رمضان

تویسرکان - رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان از غبار روبی ۱۲۰ مسجد تویسرکان در آستانه ماه رمضان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی کاروند صبح پنج شنبه در ستاد رمضان شهرستان تویسرکان گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان بیش از ۱۲۰مسجد در شهرستان تویسرکان غبار روبی می شود.

وی با بیان اینکه از نشانه‌های تمدن و فرهنگ هر جامعه‌ای نظافت و بهداشت آن است و این مسئله در فرهنگ ایرانی ریشه عمیقی دارد، گفت: با ورود اسلام به ایران و تشکیل نهادی به‌عنوان مسجد و جایگاهی که مساجد در میان مردم ما پیدا کردند، نه تنها قبل از ماه رمضان بلکه به شکل سنتی قبل از اعیاد و وفات و ماه محرم نیز بحث تمیز کردن مساجد مطرح است.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به فضیلت تمیز کردن مسجد در روایات اسلامی عنوان کرد: همانطور که مومنان نظافت و پاکیزگی را برای خانه خود می پسندند محیط مقدس مسجد را که عبادتگاه بندگان خالص خداست، باید پاک نگه دارند.

وی عنوان کرد: فضیلت تمیز کردن مسجد به اندازه‌ای است که رسول اکرم (ص) فرمودند «هر کس مسجدی را جارو کند، خداوند برایش ثواب آزاد کردن برده‌ای را می‌نویسد».

برگزاری گفتمانهای دینی ویژه ماه رمضان

کارشناس امور فرهنگی وتبلیغ تبلیغات اسلامی تویسرکان نیز گفت: برگزاری گفتمان های دینی در ارتقای آموزه های مذهبی و دینی جوانان و نوجوانان بسیارموثر است.

محمد موسی جوکار افزود: در ماه رمضان از وجود مبلغین اعزامی، روحانیون مستقر و طرح هجرت در برپایی گفتمان های دینی استفاده می‌شود.

جوکار محل برگزاری گفتمانهای دینی را مساجد، هیئات مذهبی و محافل دینی نام برد و اظهار داشت: با توجه به استقبال جوانان ونوجوانان از برنامه های تبلیغات اسلانی در ماه رمضان؛ بهترین فرصت برگزاری گفتمانها، همین ماه مبارک است.
 

کد خبر 4292690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha