۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۳۹

وزیر بهداشت مطرح کرد:

تولیدعمده داروی مورد نیاز درداخل کشور/مردم نگران گرانی دارونباشند

تولیدعمده داروی مورد نیاز درداخل کشور/مردم نگران گرانی دارونباشند

کرمانشاه- وزیر بهداشت با بیان اینکه عمده داروی موردنیاز کشور در داخل تولید می‌شود، گفت: مردم و به‌ویژه بیماران صعب‌العلاج نگران گرانی دارو در زمان افزایش قیمت دلار نباشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاضی زاده هاشمی امروز پنجشنبه در حاشیه افتتاح کلینیک شهید فتاحی کرمانشاه، به ارائه توضیحاتی در خصوص بازدید و افتتاح مراکز درمانی پرداخت و گفت: امروز به طور همزمان ۲۵ پروژه که بخش عمده آنها خانه های بهداشت روستایی است، به بهره برداری خواهند رسید.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت دلار قیمت داروها چه تغییراتی پیدا می کند، گفت: البته نگرانی مردم در همه حوزه ها بخشی روانی است، اما آنچه که رئیس جمهور و معاون اول ایشان اعلام کردند این است که تغییر قیمت کالاهای اساسی در سال ۹۷ زیر نرخ تورم است و ما کنترل می کنیم.

وزیربهداشت تصریح کرد: داروهای مورد نیاز کشور، عمدتا داخل کشور قابل تهیه است و بخشی از داروها توسط فرزندان این مملکت تولید می شود که حساسیت ویژه ای نیز در خدمت رسانی به مردم دارند و متوجه هستند که نباید هیچ هزینه ای برای مردم ایجاد شود که احساس کنند تورم ایجاد شده است.

وی گفت: مردم به خصوص بیماران خاص و صعب العلاج نگران گرانی داروها نباشند. چرا که الان تقریبا روزانه  به صورت قرارگاهی جلسه داریم و کسانی هستند که در دوران دفاع مقدس خدمت می کردند و وقت می گذارند تا هماهنگ عمل شود.

قاضی زاده هاشمی در پایان تاکید کرد: در بدترین شرایط نباید جای نگرانی در مورد دارو و تجهیزات برای مردم وجود داشته باشد.

کد خبر 4292914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha