۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۱۷

امام‌جمعه بجنورد:

نباید بدون تضمین به اروپایی‌ها اعتماد کرد

نباید بدون تضمین به اروپایی‌ها اعتماد کرد

بجنورد_ امام‌جمعه بجنورد گفت: آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور غیرقابل اعتماد بودن خود را نشان دادند و همچنین نباید به اروپایی ها بدون تضمین اعتماد کرد چرا که دنباله رو یکدیگر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته بجنورد بابیان اینکه اروپایی‌ها باید تضمین جدی به ملت ایران دهند اظهار کرد: مسئولان کشور باید حواس خود را جمع کرده و اجازه ندهند که اروپایی‌ها فرصت خریده و یا کشور را بازی دهند.

حجت‌الاسلام یعقوبی افزود: در روایات اسلام و قرآنی داریم که هرگاه کسی عهدی را شکست نباید نشست و تماشا کرد و نباید با آن‌ها عهدی بست بلکه مسیر مشخص و مقابله با عهدشکنان توصیه‌شده است.

وی تصریح کرد: حرکت آمریکا و رئیس‌جمهور آن قابل پیش‌بینی بود و بر بدعهدی آمریکا بارها و بارها مقام معظم رهبری تأکید داشته‌اند و دراین‌باره مسئولان باید هرچه زودتر تصمیم بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: ما هیچ‌گاه درزمینهٔ برنامه موشکی و تسلیحات نظامی با کشورهای اروپایی مذاکره نخواهیم کرد و مسئولان کشور بدانند که اکنون در یک آزمون و امتحان به سر می‌برند و نباید اجازه دهند که زمان از دست رود.

حجت‌الاسلام یعقوبی گفت: اگر مسئولان به سخنان مقام معظم رهبری خوب گوش می‌دادند و در مقابل عهدشکنی‌های احتمالی تضمین می‌گرفتند اکنون دچار چنین شرایطی نمی‌شدیم، البته اکنون نیز شرایط حساس است و در مقابل اروپایی‌ها نیز باید حساس شده و حساب‌شده پیش برویم.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: اگر مسئولان کشور اکنون متوجه اشتباه گذشته خود شدند با مردم صادق باشند و از برجام خارج‌شده و به مردم کشور و مردم جهان بگویند که دشمنان در این معاهده صادق نبوده‌اند.

وی افزود: رسانه‌ها نیز وظیفه‌دارند در این شرایط به‌طور شفاف موضوع عهدشکنی آمریکا را انتشار دهند تا بر همگان روشن شود و آیندگان نسبت به ما اشتباه قضاوت نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: البته همه باید بدانیم که کشور هیچ نیازی به آمریکا ندارد و همواره شعار مردم ما «مرگ بر آمریکا» بوده است.

وی همچنین به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: ماه رمضان ماه میهمانی خداوند و بندگی ماست و خداوند در این ماه پربرکت رحمت خود را گسترانده است.

حجت‌الاسلام  یعقوبی اظهار کرد: تمام بندگان خداوند در این ماه به میهمانی خداوند دعوت می‌شود و گناهان نیز آمرزیده می‌شود و بر بندگان نیز تأکید شده در این ماه به نیازمندان کمک کنند.

گفتنی است امروز مردم خراسان شمالی پس از اقامه نماز جمعه در راهپیمایی گسترده علیه بدعهدی آمریکا شرکت کرده و بار دیگر با شعارمرگ بر آمریکا بر پایبندی با آرمان‌های انقلاب و امام راحل و منویات مقام معظم رهبری، تأکید کردند.

در پایان این راهپیمایی نیز ضمن قرائت بیانیه‌ای نمازگزاران جمعه و مردم استان تأکید بر ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان کردند.

کد خبر 4293519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha