۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۵۸

فرماندار ری:

استفاده از آب آلوده در کشاورزی ری در حد صفر است/برخورد با متخلفان

استفاده از آب آلوده در کشاورزی ری در حد صفر است/برخورد با متخلفان

ری- فرماندار ری با بیان این که استفاده از آب آلوده در کشاورزی ری در حد صفر است، گفت: با متخلفان به طور جدی برخورد خواهیم کرد.

هدایت اله جمالی پور در گفتگو با خبرنگار مهر طی سخنانی در خصوص وضعیت فرونشست زمین در شهرستان ری اظهار داشت: معمولا فرونشست بیشتر در حاشیه ها و نزدیک به کویر اتفاق می افتد، که خوشبختانه در ری این مسئله وجود ندارد، در خود شهرری با حفاری ۶ متری به سفره های زیرزمینی و آب خواهیم رسید، اما هر چقدر به سمت حاشیه ها از جمله «حسن آباد» و «فشافویه» می رویم، فرونشست را بیشتر احساس می کنیم.

معاون استاندار تهران بیان کرد: در مناطق مرکزی و غربی شهرستان ری مسئله فرونشست زمین کم تر دیده می شود و وضعیت خوبی را در پیش داریم، البته هر چقدر از شهرستان ری دور بشویم و به سمت شهرستان های ورامین و پیشوا پیش برویم این مسئله را بیشتر خواهیم دید و در این ۲ شهرستان وضعیت مناسبی وجود ندارد.

فرماندار ویژه ری با بیان این که فرونشست زمین یکی از دغدغه های اصلی در این شهرستان های ورامین و پیشوا است، گفت: خوشبختانه ری این مشکل را ندارد.

وی مساله مهم شهرستان ری را آب های  آلوده ای دانست که در قالب روان آب ها از تهران وارد این شهرستان می شود و افزود: این آب ها خاک منطقه را آلوده می کند و برخی کشاورزان متخلف محصولات کشاورزی را که برای مصرف مردم است، را با این آب آلوده آبیاری می کنند.

جمالی پور اضافه کرد: از سیاست های اصلی فرمانداری ری است، که با این متخلفان برخورد شود.

معاون استاندار تهران با بیان این که در سال ۹۲ بیش از ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ری با آب های آلوده کشت می شد، گفت: اما امروز خوشبختانه این مسئله در حد صفر است و گاها شاید متخلفین در نقاطی هم این تخاف را مرتکب شوند، اما قطعا همکاران  بنده در بهداشت و درمان، محیط زیست، جهاد کشاورزی و بخشداران به محض اطلاع از این موارد وارد عمل شده و با متخلفین برخورد جدی می کنند.

جمالی پور بیان کرد: امسال به صورت جدی در حال برخورد با متخلفان هستیم و اجازه نخواهیم داد از آب های آلوده کسی در حوزه محصولات کشاورزی، غلات و صیفی جات استفاده و سلامت مردم را تهدید کند.  

کد خبر 4294700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha