۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۲۵

معاون وزیر صنعت:

مبارزه با کالای قاچاق بهترین راه حمایت از تولید کننده است

مبارزه با کالای قاچاق بهترین راه حمایت از تولید کننده است

قزوین- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مبارزه با کالای قاچاق، افزایش کیفیت محصولات ایرانی و کاهش تبلیغات تلویزیونی محصولات خارجی بهترین راه حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان قزوین با حضور نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، زاهدی استاندار، پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی قزوین، مدیران استانی و تجار و صادرکنندگان و اصناف در سالن اجتماعات اداره صنعت قزوین برگزار شد.

سید محمود نوابی در این مراسم گفت: جامعه مصرف کننده بسیار بزرگ و گسترده است و اگر این مجموعه را درک نکنیم نمی توانیم حقوق آنها را تامین کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ماده شش حمایت از مصرف کننده اجرایی شده و از استانداران انتظار داریم ممیزی کنند تا دستگاههای خدمات رسان نسبت به تکریم مصرف کننده و خدمت رسانی مطلوب و نیز شفافیت اطلاعاتی جدی باشند.

تسریع در کارها، تکریم ارباب رجوع است

نوابی گفت: تکریم ارباب رجوع فقط قرار دادن مبلمان و صندلی در اداره و دادن چای و آب معدنی نیست بلکه تسریع در رسیدگی به امور مردم بهترین راه جلب رضایت مردم است.

وی اضافه کرد: وقتی در یک اداره با تجمع افراد روبرو می شویم شاید یک دلیل این باشد که کار مردم معطل مانده و در این شرایط پذیرایی کردن دیگر احترام به مردم و ارباب رجوع محسوب نمی شود.

نوابی اظهارداشت: باید مدیران دستگاههای اجرایی در سرعت خدمت رسانی با یکدیگر رقابت کنند و مسابقه دهند تا کارها زمین نماند و مردم ناراضی نشوند.

مبارزه با کالای قاچاق در اولویت است

وی اضافه کرد: مبارزه با کالای قاچاق بهترین راه حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده است هر چند روش منطقی کنترل مرزهاست اما اگر مسئولان این موضوع را مانند مبارزه با موادمخدر جدی بگیرند بسیاری از چالش ها برطرف می شود.

مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یادآورشد: از مدیران بیمه و مالیات انتظار داریم با درک شرایط تولیدکنندگان فشار مضاعف نیاورند تا از شرایط کنونی اقتصادی عبور کنیم.

ارزمورد نیاز تولیدکنندگان تامین می شود

وی اضافه کرد: دولت با جدیت در موضوع کنترل ارز ایستاده و حالت هیجانی ارز را کنترل کرده و همه مواردی که نیازمند ارز ۴۲۰۰ تومانی است استخراج شده و نگرانی نداریم.

نوابی گفت: مجلس باید موضوع ارزش افزوده در تولید را حل کند تا به تولیدکننده ظلم نشود و در موضوع قاچاق هم با جدیت وارد شود تا بتوانیم امور را سامان دهیم.

تبلیغات تلویزیونی کالای خارجی محدود شود

وی اظهارداشت: در شرایطی که شعار حمایت از کالای ایرانی می دهیم چرا باید از رسانه ملی تبلیغات گسترده و غیر واقعی کالاهای خارجی پخش شود و مردم را به خرید محصول بیگانه ترغیب کنیم.

نوابی بیان کرد: برخی تبلیغات اجناس خارجی به قدری اغراق آمیز است که به شعور مصرف کننده توهین می کندوباید این رونددر تلویزیون اصلاح شود.

وی اظهارداشت: در شرایطی که در ماه رمضان در بسیاری از کشورهای اسلامی شاهد رونق بازار و خرید و فروش اجناس ارزان هستیم اما معلوم نیست چرا باید در ایران در این روزها مشکل تامین خرما و زولبیا و بامیه را داشته باشیم.

کیفیت کالا افزایش یابد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: کیفی سازی تولید از راههای حمایت از کالای ایرانی و حقوق مصرف کننده است اما هنوز گاهی تولیداتی داریم که در بسته بندی و مرغوبیت آن تردید هست و برای نمونه هنوز نمی توانیم یک سس را باز کنیم و یا خوردن یک آب میوه سخت است که این وضعیت باید اصلاح شود.

وی اظهارداشت: البته کالاهای بسیاری هم داریم که از مشابه خارجی بهتر است اما هنوز آنها را معرفی نکرده ایم و مردم آن را نمی شناسند که باید در شبکه های اجتماعی و شبکه ایران کالا نسبت به معرفی توانمندی ها اقدام کنیم.

سرمایه گذار با سرمایه دار فرق می کند

نوابی اضافه کرد: مسئولان باید بین سرمایه گذار و سرمایه دار فرق قائل شوند و بدانند کسی که سرمایه اش را در زمین میخ کرده و به اشتغال و تولید و رونق اقتصاد کشور کمک کرده نگاه دیگری داشته باشند و آن را تکریم کنند.

وی بیان کرد: چرا فکر می کنیم یک تولیدکننده نباید سود ببرد و درآمد خوبی داشته باشد و گاهی عنوان سودجو بکار می بریم در حالی که باید کمک کنیم این افراد بیشتر شوند تا اشتغال کشور شکوفا شود.

کد خبر 4298697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha