۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۲۱

یک کارشناس مذهبی:

تقوا باید خود را در عمل انسان ها نشان دهد نه فقط در کلام

 تقوا باید خود را در عمل انسان ها نشان دهد نه فقط در کلام

حجت الاسلام گودرزی گفت: هیچ دینی مانند دین اسلام تا این حد به عمل و تقوا تاکید ندارد. تقوا باید خود را در عمل انسان ها نشان دهد و فقط به گفتن آن نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه برنامه «نجوا» به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با موضوع تقوا و ایمان در این ماه مبارک و با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی گودرزی مدرس حوزه و دانشگاه و کارشناس مذهبی از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

حجت الاسلام گودرزی در این ویژه برنامه گفت: شناخت عقلانی و تئوریک انسان به یک مطلب با شناختی که در وجود انسان جلوه می کند متفاوت است. لذا ملاک ایمان تنها رسیدن به شناخت نظری و فکری و تئوریک نیست بلکه در وجود انسان هم خود را نشان خواهد داد.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی های مومنان واقعی افزود: یکی از نشانه های واقعی مومنان که در قرآن کریم به آن اشاره شده این است که در هر لحظه به یاد خداوند هستند و با هر مرتبه از یاد کردن خداوند دل آنها می لرزد.اگر انسان هر لحظه هر نشانه ای را ببیند و به یاد خداوند بیفتد حضور قلبی او بیشتر می شود.

حجت الاسلام گودرزی با اشاره به بخشی از آیات سوره انفال اظهار کرد: یاد خداوند موجب افزایش خضوع و حضور قلبی مومن می شود و هر آیه و نشانه جدید محبت و ایمان آنها را به پروردگار تقویت می کند.

این کارشناس مذهبی گفت: انسان در فضای تعامل با دیگران و روابط اجتماعی خود وجهه های مختلفی دارد.  واقعیت زندگی دنیا همانطور که قرآن کریم اشاره می کند این است که انسان با سختی ها و نا ملایمات زیادی روبرو می شود و طبیعی است که برای حفظ خود از این ناملایمات به لباس خاصی یعنی تقوا نیازمند است.

وی با اشاره به اینکه تقوا تحمل ناملایمات زندگی را برای مومنان راحت تر می کند ادامه داد: هیچ دینی مانند دین اسلام تا این حد به عمل و تقوا تاکید ندارد. تقوا باید خود را در عمل انسان ها نشان دهد و فقط به گفتن آن نیست.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان داشت: تعریف اساتید و بزرگان و علمای اخلاق از مقوله تقوا متفاوت است اما به صورت کلی و مشترک تقوا به منزله توجه دائمی و لحظه به لحظه به مبدأ عالم است و این کار راحتی نیست.

حجت الاسلام گودرزی عنوان کرد: ما انسان ها در روزمره خود با مسائلی مواجه می شویم که ما را از یاد خداوند غافل می کند درحالیکه برای حفظ تقوا نباید اجازه دهیم که اتفاقات روزمره حواس ما را از مبدأ اصلی عالم منحرف کند.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی برای تمرین تقوا است اظهار کرد: پس از یک مدت تمرین تقوا به ملکه ذهن ما تبدیل و در رفتار و اعمال ما تجلی پیدا خواهد کرد.

کد خبر 4304623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha