۱۵ دی ۱۳۸۵، ۱۷:۴۹

با نگران کننده خواندن این برنامه مطرح شد؛

اظهارات غیرمنصفانه شیراک درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران

اظهارات غیرمنصفانه شیراک درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران

رئیس جمهوری فرانسه در اظهاراتی غیر مسئولانه، فعالیتهای هسته ای صلح آمیز ایران را منبعی از نگرانی در جهان خواند و از این کشور خواست تا آنچه را اعتماد جامعه بین المللی توصیف کرد، به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، ژاک شیراک در یک سخنرانی در جمع هیئتهای دیپلماتیک فرانسه به مناسبت سال نو مسیحی مدعی شد :" ایران از طریق فعالیتهای (هسته ای ) و اظهارات تحریک کننده و غیرقابل قبول برخی از رهبران به نگرانی جهانی دامن می زند" .

وی افزود :"بر عهده ایران است از طریق یک ژست مستقل اعتماد سازی کند" .

شیراک همچنین در این سخنرانی از ایران خواست فعالیتهای مربوط به غنی سازی خود را همزمان با آغاز مذاکرات که به ادعای وی مورد در خواست جامعه بین المللی است ، متوقف کند .

رئیس جمهوری فرانسه با نادیده گرفتن حق مشروع ومسلم ایران در انجام فعالیتهای هسته ای صلح آمیز تحت نظارت آژانس مدعی شد :"چنین اقدامی باب همکاری و یک شراکت جدید را در خدمت ثبات ، صلح و شکوفایی در کل منطقه باز خواهد کرد " .

شورای امنیت سازمان ملل متحد  23 دسامبر قطعنامه ای را درباره برنامه هسته ای ایران تصویب کرد . ایران با رد این قطعنامه آن را غیرقانونی و بی اعتبار خواند و با تاکید بر حق قانونی خود اعلام کرد که توان هسته ای خود را افزایش خواهد داد .
کد خبر 430723

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha