۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷

مدیر بخش تبلیغ و هنر نمایشگاه قرآن:

برپایی نمایشگاه قرآن در ۱۶ استان و ۱۶۳ شهرستان

برپایی نمایشگاه قرآن در ۱۶ استان و ۱۶۳ شهرستان

امیرنیا گفت: همزمان با نمایشگاه قرآن تهران در ۱۶ استان و ۱۶۳ شهرستان نمایشگاه قرآن و برنامه های متنوع را در حد کوچکتر برپا کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «صبح و گفت و گو» رادیو گفت و گو با موضوع بیست و ششمین نمایشگاه قرآن و با حضور اصغر امیرنیا مدیر بخش تبلیغ و هنر نمایشگاه قرآن روانه آنتن شد.

اصغر امیرنیا با اشاره به برپایی بیست و ششمین نمایشگاه قرآن گفت: هدف اصلی نمایشگاه بین المللی قرآن ارائه آخرین دستاوردهای قرآنی کشور است و اینکه اندیشمندان، اصحاب فرهنگ و هنر و اصحاب قرآن می توانند خلاء های موجودی که وجود دارد را تولید و خلق کنند و در اختیار دیگران قرار دهند.

وی به فعالیت هایی که در نمایشگاه قرآن انجام می شود، اشاره و عنوان کرد: نمایشگاه قرآن که خوشبختانه در فصل بهار هم برپا شده، آغازی است برای مردم تا در این محیط قرآنی و در ماه مبارک رمضان تنفس کنند و با فعالیت هایی که صورت می گیرد، آشنا شوند از جمله کارهایی که صورت می گیرد، پژوهش، کارهای هنری و آشنایی با زندگی قرآنی و رفع شبهات و پاسخگویی به سوالات شرعی است. همچنین بخشی برای کودکان در نظر گرفته شده است.

مدیر بخش تبلیغ و هنر نمایشگاه قرآن افزود: همچنین در این نمایشگاه افراد با فعالیت های موسسات و دستگاه های مختلفی که فعالیت قرآنی دارند، آشنا می شوند.

وی با اشاره به پخش فیلم و تئاتر در  نمایشگاه قرآن بیان داشت: در کنار اجرا و پخش آثار هنری، کارگاه های عملی وجود دارد و مردم با تهیه کننده و کارگردان فیلم صحبت می کنند.  اگر هم کارصنایع دستی صورت می گیرد هنرمند ما در آنجا حضور دارد و علاوه بر اینکه ارتباط برقرار می کند تا استعداد های بالقوه را به بالفعل تبدیل کند مردم از نزدیک می بینند که این کارها با چه شرایطی تولید می شود.

امیرنیا یادآورشد: در بحث عترت هم امسال اتفاق خوبی افتاد و در مورد بعثت، مهدویت و ائمه اطهار فعالیت هایی که صورت گرفته بصورت خاص است.

وی با ابراز خرسندی از فعال تر شدن بخش بین الملل در نمایشگاه قرآن امسال، گفت: در این بخش ما با اندیشمندان خارجی آشنا می شویم و با فعالیت هایی که صورت می گیرد و کسانی که تازه مسلمان شده اند و در ایران زندگی می کنند یا افرادی که به نوعی طلبه هستند و از فعالان فرهنگی و قرآنی کشورهای دیگر هستند در اینجا حضور دارند و مردم از نزدیک آن ها را می بینند.

مدیر بخش تبلیغ و هنر نمایشگاه قرآن در خاتمه بیان کرد: همزمان با نمایشگاه قرآن در ۱۶ استان و ۱۶۳ شهرستان نمایشگاه قرآن و برنامه های متنوع را در حد کوچکتر برپا کرده ایم.

کد خبر 4308168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha