۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۲

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

افزودن سبوس به آرد در نانوایی‌ها غیرقانونی است

افزودن سبوس به آرد در نانوایی‌ها غیرقانونی است

قم - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم هر گونه اضافه کردن سبوس خارج از فرآیند تولید آرد در نانوایی‌ها را موجب افزایش احتمال ابتلا به بیماری و غیر قانونی دانست.

بهزاد رادمنش در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برخی از صحبت‌هایی که درباره مصرف نان سبوس دار شده است، گفت: هنگامی که گندم به کارخانه‌های تولید آرد می‌رود زمان تبدیل به آرد بخشی از سبوس آن گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: به هر میزان که سبوس‌گیری از آرد در کارخانجات کمتر باشد مرغوب بودن آرد و ارزش غذایی نانی که با آن پخته می‌شود بیشتر است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم بیان کرد: آنچه که درباره مضرات سبوس مطرح است درباره اضافه کردن سبوس به آرد در نانوایی‌ها است.

وی ادامه داد: برخی از نانوایی‌ها هنگام خمیر کردن آرد، سبوس را به آن اضافه می‌کنند که این اقدام غیر بهداشتی بوده و از نظر قانونی هم جرم محسوب می‌شود و این سبوس هیچ‌گونه ارزش غذایی هم ندارد.

رادمنش افزود: افزودن سبوس خارج از فرآیند تولید آرد حتی ممکن است باعث بیماری شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح کاهش سبوس گیری از آرد، گفت: فعلا این اقدام در زمینه نان سنگک اجرایی شده و سبوس‌گیری آرد این نان از ۲۱ درصد به ۱۲ درصد رسیده است که البته این رقم باید به هفت درصد برسد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم به پخت نان در برخی از نانوایی‌های آزادپز هم اشاره کرد و گفت: برخی از این نانوایی‌ها از آرد استاندارد برای پخت نان استفاده نمی‌کنند و نان آنها سبوس‌گیری زیادی شده و به همین دلیل رنگ روشنی دارد در حالی که از لحاظ ارزش غذایی پائین است.

کد خبر 4308341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha