۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۲۸

استاندار خوزستان خبر داد:

رتبه پنجم خوزستان در جذب مسافر نوروزی

رتبه پنجم خوزستان در جذب مسافر نوروزی

اهواز ـ استاندار خوزستان گفت: امسال رتبه پنجم کشور را در جذب مسافر نوروزی داشتیم که اگر در حوزه زیرساخت ها تلاش بیشتری شود، فکر می کنیم که ظرفیت های بیشتری برای ارتقای این رتبه داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی عصر امروز چهارشنبه در مراسم تقدیر از اعضای ستاد سفر نوروزی در سالن جلسات شهید هاشمی استانداری خوزستان اظهار کرد: مقوله گردشگری و میراث فرهنگی اهمیت و ظرفیت هایی که در دنیا دارد یا میزان گردش مالی آن بر کسی پوشیده نیست؛ یکی از صنایع بسیار پیشرفته و در عین حال پرمشتری که باعث چرخش ثروت زیادی در دنیا می شود، گردشگری و میراث فرهنگی است.

وی افزود خوزستان دارای قابلیت ها و پتانسیل های بسیاری از جمله وجود صنایع و ذخایر عظیم نفت، گاز، فولاد و پتروشیمی، کشاورزی، آب های شیرین و روان است؛ این ظرفیت ها باعث شده حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تا حدودی مورد غفلت قرار بگیرد و آنطور که باید و شاید به این حوزه در استان توجه جدی نشود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان تنها استان دارای سه اثر ثبت جهانی است ولی به این آثار توجه نشده است، ادامه داد: اینکه یکی از آثار ثبت جهانی استان ۱۸ هزار نفر بازدید کننده داشته باشد یعنی در معرفی آن خیلی غفلت و کوتاهی شده ولی شاید به ما خرده بگیرند که ظرفیت لازم برای پذیرش بیش از این میزان ایجاد نشده و این هم درست است؛ البته در طول ۲۰ روز ۱۸ هزار بازدید کننده یعنی روزانه حدود ۸۰۰ نفر و شاید ظرفیت زیرسازی شده بیش از این هم نداشته باشد.

وی عنوان کرد: تولید ثروت در حوزه گردشگری و میراث همراه با عدالت است ولی شاید در حوزه نفت و صنعت تولیدات به فروش و سرمایه ها پس از انباشت توزیع شود؛ شاید در این حوزه ها ثروت بر اساس عدالت توزیع نشود ولی در حوزه گردشگری چنین مشکلاتی نداریم.

استاندار خوزستان گفت: در حوزه گردشگری هرکس به اندازه سرمایه گذاری که دارد برداشت و حقی را به دست می آورد؛ در حوزه توزیع ثروت میراث فرهنگی دیگر با مشکلات و تبعیض حوزه های دیگر مواجه نخواهیم بود.

وی تأکید کرد: باید ظرفیت های ملی و استانی را به کمک بگیریم و تمام آنچه در توان داریم را به استخدام بگیریم تا بتوانیم در حوزه میراث فرهنگی اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: سال گذشته اقداماتی انجام شد ولی نه آنچه که دلچسب باشد؛ امیدوارم امسال با برنامه ریزی صحیح و مطالعه جامع و تدوین نقشه راه بتوانیم این کار را به سرانجام برسانیم.

شریعتی بیان کرد: نیاز داریم که نقشه راه توسعه گردشگری و میراث فرهنگی خوزستان را در حوزه های مختلف تدوین و همه بر اساس آن حرکت کنند.

وی با بیان اینکه در رده های مختلف متناسب با نیازهای مختلف خانه های مسافر و بوم گردی و حتی تأمین زیرساخت هایی مثل هتل در حال گسترش است، اضافه کرد: برخی مراجعه کنندگان از عدم همکاری و همراهی لازم میراث فرهنگی برای سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی گلایه داشتند در حالی که میراث فرهنگی باید برای آنها فرش قرمز پهن و مشکلات این افراد را در سازمان های دیگر برطرف و موانع سرمایه گذاری آنها را از میان بردارد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: بالاخره خوزستان علاوه بر این بحث های موجود مثل آثار میراث فرهنگی فاصله زمانی اندکی در مقصدهای گردشگری دارد؛ یادمان های دفاع مقدس، آداب و رسوم، تنوع اقلیم های مختلف، اقوام، موقعیت جغرافیایی و جاذبه های طبیعی فراوان و انسان ساخت در استان این ظرفیت را ایجاد می کند که تقاضا برای سفر به خوزسان بیشتر باشد.

کد خبر 4310521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha