۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۳

قائم مقام صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تاکید کرد:

استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه های فرهنگی در امر مبارزه با قاچاق

استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه های فرهنگی در امر مبارزه با قاچاق

تبریز- قائم مقام صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی به استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه های فرهنگی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، علی عیسی زاده گفت: صدا و سیما مؤثرترین رسانه در حوزه ی اطلاع رسانی در بحث مبارزه با قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی است، ولی به این معنی نیست که سایر اعضای کمیته از وظایف خود شانه خالی کنند و صدا و سیما را در جبهه فرهنگی تنها بگذارند .

وی افزود :‌ فرهنگ سازی، پیشگیری و مبارزه سه عامل مهم و تعیین کننده در مبارزه با قاچاق کالا و ارز است .

عیسی زاده خاطر نشان کرد : یکی از عوامل مخرب در اقتصاد کشور، ورود کالاهای خارجی از طریق مبادی غیرقانونی است و این امر، اثرات مخرب و غیر قابل جبرانی در کشور دارد که باید به طور جدی با آن مبارزه شود.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تعامل و همکاری اعضا را در ارائه نظرات فکری و محتوایی و کارشناسی مهم خواند و تصریح کرد: اگر همه دستگاه های فرهنگی در کنار هم باشند، اولاًمی توانند با هماهنگی و همکاری هم در این امر فعالیت مطلوب و شایسته ای داشته باشند و هم از موازی کاری پرهیز می شود

وی از درج برچسب برخی از برندهای خارجی بر روی کالاهای تولید داخلی انتقاد کرد و گفت : برخی از محصولات ما نسبت به مشابه آن با کالاهای خارجی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و ما نباید با برچسب زدن برندهای خارجی بر محصولات خود، به تبلیغ کالاهای خارجی بپردازیم و آن را به مردم عرضه کنیم .

عیسی زاده به نقش و اهمیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها اشاره کرد و افزود:‌ با برنامه ریزی دقیق و هدفمند و با تبلیغ و ترویج صحیح و فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی می توانیم موجب رونق تولیدات داخلی شویم .

قائم مقام صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ادامه داد :‌ بیکاری و آسیب جدی به تولید ملی اصلی‌ترین ضربه مهلک پدیده شوم قاچاق در کشور است و مبارزه با آن نقشی ارزنده و مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد .

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم اقتصادی پویا و فعال داشته باشیم و اشتغال زایی در کشور ایجاد کنیم باید عزم ملی و بسیج همگانی نسبت به مبارزه با قاچاق داشته باشیم، ادامه داد : برای اعتماد سازی مردم به کالاهای ایرانی باید کیفیت کالاهای داخلی را بالا ببریم و تعصب داشتن به کالای ایرانی را به فرهنگ تبدیل کنیم.

کد خبر 4310554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha