وزارت بهداشت فلسطین خواستار شد؛

نهادهای بین المللی برای حمایت تیم های پزشکی وارد عمل شوند

نهادهای بین المللی برای حمایت تیم های پزشکی وارد عمل شوند

وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه ای ضمن شرح نحوه شهادت «رزان النجار» پرستار ۲۱ ساله فلسطینی از نهادهای بین المللی خواست تا اقدامات لازم برای حمایت از تیم های پزشکی را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام عمدی ارتش رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن «رزان النجار» پرستار فلسطینی گزارشی از شهادت او ارائه داده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد رزان النجار ۲۱ ساله از اولین روزهای آغاز تظاهرات بازگشت در نوارغزه به کادر امدادی برای رسیدگی به مجروحان این تظاهرات پیوسته بود و از ۳۰ مارس گذشته تا کنون شاهد جرایم رژیم اشغالگر قدس علیه زنان، کودکان و تیم های پزشکی و خبری و شهروندان بی دفاع فلسطینی بوده است.

این وزارتخانه تأکید کرده که کادر پزشکی مستقر در نوارغزه با روپوش های سفید قابل شناسایی هستند و در حالی که در حال انتقال مجروحان هستند دست های خود را بالا می برند به این معنا که قرار نیست خطری برای نیروهای اسرائیلی ایجاد کنند با این حال نظامیان اسرائیلی به صورت مستقیم رزان را که در حال انتقال یک مجروح بوده مورد هدف قرار داده و این گلوله به سینه او اصابت کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین تأکید کرد که تیم های پزشکی و امدادی به فعالیت خود برای نجات جان مردم فلسطین به هر قیمتی ادامه خواهند داد.

این وزارتخانه مرکز پزشکی در شرق خان یونس محل شهادت رزان را به نام او نامگذاری کرده است و از نهادهای بین المللی خواسته تا اقدامی جدی برای حمایت از کادرهای پزشکی و امدادی اتخاذ کنند.

کد خبر 4312036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha