۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۴۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:

توسعه فعالیت های بخش تعاون در استان مرکزی مدنظر قرار دارد

توسعه فعالیت های بخش تعاون در استان مرکزی مدنظر قرار دارد

اراک- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: برنامه ریزی برای گسترش و توسعه فعالیت های بخش تعاون در استان مرکزی در دستور کار قرار دارد.

محمدتقی آبایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در جامعه از جمله مباحثی است که مجموعه کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی آن را دنبال می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: در این راستا برنامه ریزی های مختلفی صورت پذیرفته که از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری جشنواره تعاونی های برتر اشاره کرد.

آبایی بیان کرد: انتخاب تعاونی‌های برتر به منظور ترویج فرهنگ تعاون در جامعه، معرفی توانمندی های بخش تعاون به اقشار مختلف مردم و مسئولان و ارتقای جایگاه تعاون و مشارکت مردمی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در همین راستا تاکنون ۱۲ جشنواره تعاونی های برتر در استان برگزار شد و مقرر است سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر نیز طی سال جاری برگزار شود.

وی تصریح کرد: معرفی الگوهای موفق تعاونی برای بهره‌گیری سایرین، تشویق فعالیت های تولیدی، توزیعی و خدماتی، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضای خانواده تعاون، تقویت بخش تعاون در استان و انتقال دانش در حوزه تعاون از اهداف این جشنواره است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: به منظور ثبت نام تعاونی ها در این جشنواره متقاضیان بایستی به پایگاه اینترنتی «تعاونی برتر» مراجعه و ثبت نام کنند که آخرین زمان این ثبت نام شانزدهم تیرماه سال جاری است.

آبایی اضافه کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه، سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور با رویکرد کارآفرینی، اشتغالزایی، حمایت از کسب و کارهای کوچک و دانش‌بنیان، ۲۵درصد تعیین شده که بستر مناسبی برای اشتغال و درآمدزایی در روستاها فراهم می کند و در استان مرکزی نیز این مهم با جدیت پیگیری می شود.

وی عنوان کرد: زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور و رهایی از اقتصاد تک محصولی، توجه ویژه به ظرفیت های مردمی و ملی می باشد که یکی از راه ها برای فعال کردن آن تکیه بر بخش تعاون است.

کد خبر 4322087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha