۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان قزوین:

۹۳۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قزوین پرداخت شد

۹۳۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قزوین پرداخت شد

قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۹۳۱ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به ۱۰۵۱ واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری در استان قزوین پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پرزحمت روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: امسال نیز تسهیلات بهین یاب و رونق تولید در کشور و استان ادامه خواهد یافت و متقاضیان واحدهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری می توانند درخواست های خود را به کارگروه ارائه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در استان قزوین ۱۰۵۱ واحد توانستند از ۹۳۱ میلیارد تومان تسهیلات بهین یاب و رونق تولید و پرداخت مستقیم استفاده کنند و به اشتغال پایدار و رونق تولید کمک شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: در سال گذشته و سه ماهه امسال تعداد ۵۷۷ واحد صنعتی و کشاورزی ۴۳۳ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند و در بخش پرداخت مستقیم نیز ۴۲۷ فقره به مبلغ ۴۷۱ میلیارد تومان پرداخت شد.

قزوین در بازرسی از واحدها رتبه دوم کشوری است

پرزحمت در ادامه تصریح کرد: تاکنون ۲۱۲ فقره نظارت و بازرسی از واحدهای تولیدی صورت گرفته است که رتبه دوم کشوری را داریم.

وی گفت: در بخش کشاورزی ۱۸ مورد بازدید صورت گرفت که با همه موافقت شد و مشکلی نداشتیم.

پرزحمت بیان کرد: علیرغم این که نوسازی و بازسازی واحدها در اولویت است و ۲۴۹ واحد برای این تسهیلات ثبت نام کردند که ۶۳ مورد در جلسه کارگروه مصوب شده که در بخش صنعت فقط ۷ مورد با ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان   موافقت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اظهارداشت: در بخش گردشگری ۲۳ مورد درخواست داشتیم که ۷ مورد مصوب شد و ۴ مورد پرداخت شده است و ۹ مورد در دست بررسی قرار دارد.

پرزحمت در ادامه تصریح کرد: در پرداخت مستقیم ۴۷۱ میلیارد تومان تسهیلات داده شده و تعداد ۴۷ واحد صنعتی و کشاورزی مبلغ ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات سال قبل را به امسال منتقل کرده اند.

وی افزود: در یک ماه گذشته هم تعداد ۳۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

در این جلسه مشکلات یک واحد تولید چیلر و فن کوئل در خصوص رفع موانع زیست محیطی برای توسعه فعالیتها و یک واحد تولید اسنک ماهی برای جلوگیری از مزایده واحد و تعطیلی درخواست مساعدت داشت که مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 4322546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha