۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی:

کلاس‌های اوقات فراغت مساجد با رویکرد مهارت آموزی برگزار می شود

کلاس‌های اوقات فراغت مساجد  با رویکرد مهارت آموزی برگزار می شود

بیرجند- مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد با رویکرد مهارت‌آموزی از اول تیرماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم سبزه کار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از تیرماه آغاز می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌ها در رشته‌های متنوع و متعدد قرآنی، احکام، هنری و ورزشی برگزار می‌شود و نوجوانان و جوانان بر اساس سلایق خود می‌توانند در هر کلام از این رشته‌ها فعالیت کنند.

سبزه کار ادامه داد: با توجه به شعار سال و تأکید مقام معظم رهبری بر مقوله اقتصاد مقاومتی رویکرد کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی مهارت‌آموزی در راستای اشتغال‌زایی است.

وی افزود: البته درگذشته نیز این مسئله موردتوجه کانون‌های مساجد بوده است و حتی در بسیاری از شهرهای خراسان جنوبی از دل  اقدامات کانون‌ها فعالیت‌های اشتغال‌زایی چون پرورش شترمرغ رونق گرفته است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: تلاش ما بر این است که بر اساس تفاهم‌نامه ای با سازمان‌ها و اداراتی چون فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی به شرکت‌کنندگان در کلاس‌های اوقات فراغت گواهی اعطاء کنیم.

سبزه کار اظهار کرد: این مسئله ازاین‌رو حائز اهمیت است که فرد می‌داند با در دست داشتن این گواهی چه مقدار مهارت در رشته‌ای که به آن علاقه‌مند است را آموخته و در ادامه مسیر باید از چه سطحی کار را دنبال کند.

وی بیان کرد: در موارد متعددی فرد در کلاس‌های عمومی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شرکت کرده و پس از علاقه‌مندی آن را به‌صورت تخصصی دنبال کرده است و همین مسئله شروع اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای او بوده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری خواهد داشت که نشان از اعتماد خانواده‌ها به مجموعه مسجد است.

سبزه کار یادآور شد: در حال حاضر ۶۰ درصد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی در روستاها و ۴۰ درصد آن‌ها در شهرهای خراسان جنوبی فعال است.

کد خبر 4324576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha