۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰

گفتگوی مهر با سرمربی تیم ملی هندبال؛

بازی تدارکاتی خواسته اصلی «زوران»/ دروازه‌بانم به روسیه رفته است!

بازی تدارکاتی خواسته اصلی «زوران»/ دروازه‌بانم به روسیه رفته است!

سرمربی تیم ملی هندبال ایران در روزهای آخر سومین اردوی تیمش از حضور لژیونرها در تمرین ابراز رضایت کرد و بزرگترین نیاز ایران را مسابقات تدارکاتی خارجی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر ، دو روز از برگزاری اردوی سوم تیم ملی هندبال مردان ایران برای حضور در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی جاکارتا باقی مانده و به همین واسطه سری به تالار هندبال تهران زدیم و به سراغ «زوران کاستاراتوویچ» سرمربی مقدونیه ای تیم ملی رفتیم. زوران ۵۶ ساله که با گذشت کمتر از دو ماه از حضورش کلمات فارسی را همچون «خسته نباشید»، «ممنون» و «خداحافظ» را تلفظ می کرد تلاش کرد تا پاسخ سوالات خبرنگار مهر را به گرمی پاسخ دهد.

رضایت از وضعیت لژیونرهای حاضر در تمرینات، حضور در تورنمنت قطر، برنامه اعلام نهایی نفرات، خصوصیات کاپیتان تیم ملی و از همه مهمتر آرزو و درخواسته اش برای برپایی اردو و مسابقه بیشتر تدارکاتی در خارج از کشور و نادرست بودن خبر منتفی شدن مربیگری همسرش در ایران، بخشی از گفتگوی اختصاصی وی با خبرگزاری مهر بود. 

* خبرگزاری مهر - در روزهای پایانی اردوی سوم تیم ملی قرار داریم. آیا شما از برگزاری اردوها راضی بوده اید و توانسته اید به برنامه‌های خود نزدیک شوید؟

- «زوران کاستاراتوویچ»: خوشحالم که شما اینجا هستید و تمرینات ما را تعقیب کرده و فعالیت های تیم را دنبال می کنید. از این بابت ممنون هستم. در این چند روز همه بازیکنان به هم پیوسته اند چه بازیکنان داخلی و چه بازیکنان لژیونر . ما در پایان اردوی سوم قرار داریم و در این سه دوره اردو از تمرینات و از وضعیت تیم خیلی راضی هستم. هر روز هم نسبت به روز قبل پیشرفت تیم بیشتر شده است. گروه ما خیلی بزرگ است و در حقیقت مانند یک خانواده و فامیل بزرگ شده ایم. 

* آیا از حضور لژیونرها راضی هستید؟

- با توجه به اینکه لژیونرها در این اردو به تیم آمده اند تمرینات از سطح بالایی برخوردار شده است. البته برخی مشکل هم دارند. برخی در لیگ هایشان آسیب دیده اند اما با این حال از وقتی آمده اند در وضعیت مناسبی به سر می برند و در تمرینات ما را همراهی می کنند. 

* آیا معتقدید که با آمدن لژیونرها تیم می تواند به شرایط ایده آل خود برسد؟

- بله. خیلی خیلی خوشحالم و راضی هستم. واقعا بازیکنان خوبی در تیم من هستند. باید برای بهره بیشتر از آنها فکر کنیم. اینکه آنها در تیم هایشان در اروپا در چه پست هایی بوده اند و چطور از آنها استفاده می شده است. ما هم باید فکر کنیم که چطور آنها را برای بازیهای آسیایی آماده کنیم اما من در این زمان از وضعیت همه بازیکنان و لژیونرها راضی هستم. 

*  چه زمانی تکلیف نفرات نهایی تیم مشخص می شود؟

- ما فرصت داریم. در حال حاضر در یک موقعیت استثنایی قرار داریم. برخورد در تمرینات بیشتر می شود چرا که تمرینات فشرده و سنگین تر خواهد شد و این احتمال وجود دارد که بازیکنی دچار آسیب شود. بنابراین باید تا جای ممکن برای معرفی نفرات نهایی صبر می کنیم. ممکن است در جریان اردوی چهارم یا تورنمنت قطر تصمیم نهایی را نسبت به انتخاب نفرات بگیرم. 

* در تمرین این چند روز سعید برخورداری دروازه بانی که در دو اردوی قبل بود را نمی بینیم. آیا ایشان با اجازه سرمربی مرخصی رفته و اینکه اگر ورزشکاری به این شکل به مرخصی برود بعد از یک وقفه می تواند به تمرینات بازگردد یا خیر ؟

- سعید برخورداری دروازه بان حاضر در اردو است. این روزها باید احوالات وی را در اینستاگرامش دنبال کنید. من وی را به اردوی سوم دعوت کردم اما روز  دوم آمد و به من توضیح داد و از من برای اینکه به جام جهانی روسیه برود اجازه گرفت. به هر حال این تصمیم خودش بوده و برای من فعلا این مهم است که به تصمیم بازیکنم احترام بگذارم. وی جزو چهار دروازه بانی است که در اردوها بوده است. او می تواند در بین دروازه بان های تیم ملی برای حضور در بازیهای آسیایی قرار بگیرد. این موضوع به تصمیم خودش بستگی دارد؛ مگر اینکه انتخاب دیگری داشته باشد. می توانم در این بخش مصداقی بزنم که «ما بشر هستیم و می توانیم تصمیمی بگیریم که شاید غلط باشد شاید هم درست.»

* در ادامه اردوها و تمرینات چه درخواستی از فدراسیون دارید؟

- به هر حال من می خواهم همه بازیکنمان را تا روز آخر داشته باشم اما مجبور هستم که در ادامه برخی را حذف کنم.  امیدوارم غیر از قطر اردوها و مسابقات تدارکاتی بیشتری در خارج از کشور برای ما مهیا شود. چند بازیکن تیم به دلیل اینکه باشگاه هایشان به آنها اجازه همراهی با تیم ملی را در اردوهای داخلی نداده اند در خارج هستند و اگر بشود به اردو و مسابقه خارج کشور برویم می توانیم آنها را هم در ترکیب تیم داشته و ارزیابی کنیم. همین طور قرار است تورنمنتی در قطر داشته باشیم و بعد از آن  به بازیهای آسیایی نزدیک می شویم. 

* آیا شما کاپیتان تیم را انتخاب کرده و نظری در خصوص اینکه چه کسی این مسئولیت را برعهده خواهد گرفت دارید یا خیر ؟ 

- ما برای انتخاب نفرات نهایی و حتی کاپیتان تیم زمان داریم. کاپیتان تیم کسی است که بتواند به بازیکنان بیشترین احترام را بگذارد چه در داخل زمین و چه در خارج زمین. همین طور بازیکنان با وی با احترام باشند و شخصیت اش مدیریتی باشد.

* در برخی رسانه ها خبری مبنی بر اینکه همسر شما قصد ندارد به ایران بیاید و بحث مربیگری وی برای تیم ملی هندبال بانوان منتفی شده است. آیا این مسئله صحت دارد؟

- آن اطلاعاتی که در رسانه ها آمده است خیلی اشتباه است. من هیچ وقت نگفته ام که همسرم مایل نیست به ایران بیاید! 

* و صحبت آخر؟ 

- ممنون و خداحافظ ( به فارسی )

به گزارش خبرنگار مهر، سومین اردوی تیم ملی هندبال کشورمان تا روز جمعه اول تیرماه در تالار هندبال تهران و در دو نوبت صبح و عصر دنبال می شود. 

کد خبر 4325166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha