۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۲۴

رئیس کمیته پزشکی هیئت فوتبال مازندران خبر داد:

راه اندازی کلینیک های ویژه معاینات قلبی ورزشکاران در مازندران

راه اندازی کلینیک های ویژه معاینات قلبی ورزشکاران در مازندران

ساری - رئیس کمیته پزشکی هیئت فوتبال مازندران گفت: بزودی کلینیک های ویژه معاینات قلبی ورزشکاران در راستای پیشگیری از مرگ ناگهانی در استان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد گوهردهی بعدازظهر چهارشنبه در کمیته پزشکی هیئت فوتبال مازندران ضمن تبیین اهداف برگزاری این نشست، بر اولویت داشتن حفظ و ارتقا سلامت ورزشکاران بخصوص فوتبالیست هاتاکید کرد و گفت:مهم‌ترین بحث ورزش و فوتبال بحث سلامت و ایمنی بوده و در این بحث پیشگیری اصلی‌ترین موضوع است.

رئیس کمیته پزشکی هیئت فوتبال مازندران بابیان اینکه برای رسیدن به این هدف مهم یکی از اقدامات ورود تخصصی و قدرتمند کمیته‌های پزشکی در سطح شهرهای استان در این موضوع است افزود: انشا الله به‌زودی کلینیک‌های ویژه معاینات قلبی ورزشکاران در سطح گرید D آسیا در راستای پیشگیری از مرگ ناگهانی در استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی رویکرد کمیته پزشکی ورزشی هیئت فوتبال را توجه به آموزش ، کمک به ورزشکاران و ارائه خدمات به جامعه زیرپوشش و عموم علاقه‌مندان عنوان کرد و اظهار کرد: هدف از ایجاد کلینیک‌ها این است که تا قبل اینکه شخصی ورزش فوتبال را انتخاب کند باید تمام معاینات پزشکی، قلبی وهمه آزمایش‌ها را انجام و بعد از تائید به فوتبال ورود پیدا می‌کند و اگر در حین دوران بازیگری دچار آسیب‌دیدگی شدند تحت نظر قرارگرفته و درمان شوند که این امر باعث سلامتی فوتبالیست می‌شود.

بهروان رئیس هیئت فوتبال استان مازندران نیز در این نشست بر اهمیت برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی برای ورزشکاران و خانواده‌های آن‌ها و ضرورت تعامل بین دستگاه‌های مختلف برای تأمین سلامتی مردم تأکید کرد و افزود: ارتباط جامعه ورزشکاران با مراکز علمی و دانشگاه‌ها و به‌روز بودن در مسائل مختلف نقش اساسی در کسب افتخار ، توفیق و کاهش خطرهای ناشی از آسیب‌ها دارد.

رئیس هیئت فوتبال استان مازندران با قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده برای تعامل سازنده بین ورزشکاران و این هیئت به اهمیت اقدامات کمیته پزشکی ورزشی هیئت فوتبال اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف در عرصه ورزش باید همواره به مسائل علمی و ارتباط قوی بین مراکز دانشگاهی و ورزش استان عنایت داشته باشیم که هم‌اکنون وجود دارد.

کد خبر 4326122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha