۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۲

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

کارهای تبلیغی و تربیتی پیوست فرهنگی داشته باشد

کارهای تبلیغی و تربیتی پیوست فرهنگی داشته باشد

همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: کارهای تبلیغی و تربیتی باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی دشتکی ظهر سه شنبه در نشستی با مدیرکل محیط زیست استان همدان با بیان اینکه امروز عموم مردم به این سطح از آگاهی رسیده‌اند که مسائل زیست محیطی در زندگی روزمره آنها نقش دارد، گفت: فرهنگ سازی از مهمترین و اصلی ترین راه های حفاظت از محیط زیست است.

حجت الاسلام دشتکی تقویت کار تبلیغاتی و اطلاع رسانی در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و گفت: حدود ۲۰۰ آیه از قرآن به موضوع محیط زیست اشاره دارد و با طرح مبانی دینی محیط زیست می‌توان وضعیت محیط زیستی را مطلوب تر کرد.

وی بابیان اینکه تبلیغات اسلامی استان همدان چندین مرحله برای همکاری با سازمان محیط زیست در نظر گرفته است که قدم اول آن، استخراج منابع و مبانی دینی در حوزه محیط زیست توسط کارشناسان و متخصصین این امر است، گفت: قدم دوم تبدیل آن به محتوا و سپس قرار دادن این محتوا در اختیار شبکه های تبلیغی و شوراهای مذهبی استان است.

وی همچنین به میزبانی رویدادهای بین المللی در همدان افزود: اهمیت کار فرهنگی با بهره‌گیری از مناسبت‌ها یکی از اولویت‌ها، ضرورت‌ها و الگوهای تربیتی و تبلیغی مهم در نظام توحیدی و اسلامی است و امروز نیز باید از این الگو تبعیت شود.

حجت الاسلام دشتکی عنوان کرد: هر فعالیتی که در سطح کشور و استان به وقوع می‌پیوندد باید در آن، کار تبلیغی و تربیتی مد نظر بوده و دارای پیوست فرهنگی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه رویداد «همدان ۲۰۱۸» فرصتی بسیار مغتنم برای بهره گیری از حاضرین در این رویداد به‌عنوان مبلغین و مروجین معروفات و اصول و ارزش‌های نظام اسلامی در جهان است، اضافه کرد: مصداق عینی مطالب ذکر شده، اعزام مبلغانی از سوی پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام به اقصی نقاط سرزمین‌های اسلامی جهت ترویج یکتا پرستی و نظام توحیدی بود که در همین راستا کمیته فرهنگی رویداد ۲۰۱۸ با مسئولیت، اداره تبلیغات اسلامی استان شکل گرفت.

وی گفت: نخستین جلسه کمیته فرهنگی رویداد همدان ۲۰۱۸ با حضور اعضای حقیقی و حقوقی و با ۱۲ مصوبه برگزار شد که برجسته نمودن ارزش‌ها و فرهنگ دینی استان، تبلیغات محیطی هوسمند و هدفمند و سازگار با لطافت روح انسان، برجسته نمودن نخبگان و نوابغ علمی، تاریخی، تبلیغی و تربیتی استان و کشور و توجه به ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و اقتصادی استان و معرفی آنها در قالب‌های هنرمندانه از جمله رویکردهای مهم این کمیته بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: سرحلقه رویکردهای کمیته فرهنگی همدان ۲۰۱۸، ارائه بسته فرهنگی، تبلیغی و هنری برای این رویداد بود که با ۴ اولویت مهم تهیه و در اختیار اعضا قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز گفت: امسال شعار «غلبه بر آلودگی پلاستیک» که با هدف حذف آلودگی های پلاستیکی انتخاب شده است، فراخوانی برای اقدام عمومی در مبارزه با یکی از بزرگترین چالش‌های محیط‌زیستی عصرحاضر اعلام شده است.

عادل عربی بر مشارکت همه دستگاه ها و نهادهای مردمی برای حل مشکل پسماندهای پلاستیکی تاکید کرد و گفت: اولویت امسال حفاظت محیط زیست نیز رفع مشکل پسماند است.

عربی به نقش مهم و تاثیر گذار جامعه روحانیت و ظرفیت بالای این قشر در فرهنگ سازی اشاره و ابراز امیدواری کرد: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی امسال شاهد تولید کمتر زباله و پسماند پلاستیکی در ایام عزاداری محرم و صفر باشیم.

کد خبر 4331420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha